ظریف: کشورها روی اسب بازنده شرط‌بندی نکنند

وزیر خارجه کشورمان با اشاره به فشارهای آمریکا به کشورهای مختلف برای همراهی با تحریم‌های واشنگتن علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: این حرکت‌ها نتیجه شکست سیاست‌های آمریکا بوده که 40 سال است این سیاست‌ها ادامه دارد.
کد خبر: ۱۱۸۴۰۷۶

محمدجواد ظریف که به عراق سفر کرده در پاسخ به خبرنگار اعزامی جام‌جم افزود: توصیه من به کشورهایی که از سوی آمریکا برای اعمال تحریم علیه ایران تحت فشار هستند این است که هیچ‌وقت روی اسب بازنده شرط‌بندی نکنند.
وی همچنین در بدو ورود به بغداد با قدردانی از مواضع مثبت مقامات دولت عراق در خصوص تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه مردم ایران تاکید کرد در سفر به عراق بنا داریم زمینه‌های گسترش روابط و همکاری‌ها را بررسی کنیم.
ظریف با اشاره به مشترکات فرهنگی و تاریخی دو کشور و گستردگی روابط میان تهران و بغداد افزود: این نخستین سفر من به عراق بعد از تشکیل دولت جدید است و تلاش می‌کنیم با کمک مسؤولان عراقی این مواضع مثبت به مرحله عملیاتی برسد.
وزیر خارجه ایران تاکید کرد: پس از پیروزی بر داعش، برخی مشکلات در مسیر همکاری دو کشور از سوی بعضی کشورها از جمله آمریکا ایجاد شد که می‌خواستند در گسترش مناسبات میان ایران و عراق کارشکنی کنند، اما خوشبختانه با تدبیر مسؤولان دو کشور ناکام ماندند. وزیر خارجه کشورمان همچنین پس ازدیدار با محمد علی الحکیم، وزیر خارجه عراق گفت: دیدگاه های دو کشور در زمینه‌های مختلف منطقه‌ای و دو جانبه به‌هم نزدیک است. ظریف گفت: کمیته مشترکی برای استفاده از اروندرود تشکیل دادیم. وزیر خارجه کشورمان افزود: در این دیدار برضرورت بازگشت حاکمیت به کل اراضی سوریه و مقابله با تروریسم و حمایت از دولت سوریه تاکید کردیم. دیدار با نخست وزیر عراق از دیگر برنامه‌های روز اول سفر ظریف به عراق بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها