هفته گذشته در جریان حریقی گسترده، یک آتش‌نشان با سقوط از ارتفاع دچار شکستگی مهره ستون فقرات شد.
کد خبر: ۱۱۸۲۸۵۰
سقوط یک آتش‌ نشان در سکوت خبری

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، هفته گذشته (جمعه) حریق گسترده‌ای در شهرک صنعتی جی رخ داد که سخنگوی آتش‌نشانی اصفهان درجه آن را بعد از حریق پالایشگاه در رتبه دوم توصیف کرده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفته تنها یک آتش‌نشان دچار کوفتگی شدید و شش نفر دیگر دودزده شده‌اند. این در حالی است که محمدحسن رزمخواه- آتش نشان ایستگاه 24 این سازمان با سقوط از ارتفاع دچار شکستگی مهره‌های ستون فقرات شده است.

این آتش‌نشان می‌گوید ساعت هفت صبح زنگ ایستگاه به صدا در آمد تا یک دستگاه اطفاییه سنگین به محل کارخانه جاروبرقی جی اعزام شود. من در آن زمان به محل حریق اعزام نشدم چرا که هنوز وسعت حریق مشخص نبود. حدود دو ساعت بعد برای ارسال تجهیزات کمکی به محل حادثه اعزام شدیم.

وی تاکید می‌کند ستون دود این حریق از کیلومترها مشخص بود و شدت حریق به حدی بود که موجب تعجب آتش‌نشانان شده بود. بنابر اظهارات این آتش‌نشان، حریق در سوله‌ای سه طبقه رخ داده بود که طبقات همکف و اول درگیر شده و آتش در حال انتقال به زیر زمین بود.

رزمخواه می‌گوید با اطفا دیواره جنوبی سوله، وارد سوله شدیم که با در کرکره برقی مواجه شدیم. بعد از کنار زدن کرکره برقی و با ورود به سوله به ناگهان زیر پایم خالی شده و سقوط کردم. همکاران می‌گویند در حفره مربوط به یک بالابر سقوط کرده بودم که به دلیل دود زیاد قابل مشاهده نبود.

وی ادامه می‌دهد با عکس برداری‌های انجام شده مشخص شده است که پنج مهره ستون فقراتم شکسته است. بعد از چند روز از بیمارستان مرخص شده و 3 ماه استراحت مطلق دارم.

این آتش نشان می‌گوید "در صورتی که در این مدت مهره‌ها به درستی جوش نخورند باید زیر تیغ جراحی رفته و عمل شود." وی همچنین از کادر آتش‌نشانی اصفهان برای حمایت‌ها و پیگیری‌های انجام شده در این فرایند تشکر می‌کند.

یکی دیگر از آتش‌نشانان می‌گوید در ماه چندین حادثه برای همکارات زحمت کش و از جان گذشته آتش نشانی رخ می‌دهد اما اطلاع رسانی به مردم در این زمینه نمی‌شود تا قدر زحمات آتش نشانان را دانسته و بهانه‌ای شود برای رعایت بیشتر موارد ایمنی.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها