برای جام جهانی اینقدر استرس نداشتیم

اینجا همه فقط قهرمانی می‌خواهند

در آستانه شروع جام ملت‌های امارات هستیم. همه منتظر هستند تا این تورنمنت برای ایران تاریخی و رویایی باشد.
کد خبر: ۱۱۸۲۳۱۲

دست ایران 42 سال از جام کوتاه بوده و حالا با تیمی که کارلوس کی‌روش ساخته همه امیدوار هستند تابو شکسته شود و سرانجام تیم ملی بتواند این جام را مال خود کند. در این سال‌ها اتفاقات زیادی افتاده و گاها تیم‌های شایسته ایران به خاطر مسائل ناداوری از قهرمانی بازمانده‌اند. نمونه بارز این ناداوری در رقابت‌های جام ملت‌های چین اتفاق افتاد. ایران در بازی نیمه نهایی برابر میزبان صف‌آرایی کرد و در حالی که می‌توانست برنده باشد، قربانی ناداوری شد و به فینال نرسید.
در جام ملت‌های استرالیا هم ناداوری بیداد می‌کرد. ولی گاهی مشکلات داخلی تیم هم باعث بروز یکسری اتفاقات تلخ می‌شد. حالا اما همه امیدوارند ایران بتواند از این بدشانسی‌ها و مشکلات به دور باشد و جام را مال خود کند.
در ایران مردم به قهرمانی تیم ملی امید زیادی دارند و در واقع توقع‌شان این است شاگردانش کی‌روش به فینال برسند و جام را مال خود کنند. داخل تیم همه از فینال حرف می‌زنند. علیرضا بیرانوند در این‌باره به جام‌جم می‌گوید: «از روز اولی که وارد امارات شدیم فکر همه ما رسیدن تیم ملی به فینال بود.» مسعود شجاعی هم در این باره توضیح می‌دهد: «در خلوت خودم به این فکر می‌کنم که چقدر خوب است به فینال برسیم و این تیم ما لیاقت و شایستگی رسیدن به فینال را دارد. ان‌شاءا... که این اتفاق بیفتد.» سامان قدوس هم این حرف‌ها را تایید می‌کند و به جام‌جم می‌گوید: «تیم ملی ما شایستگی حضور در فینال را دارد. خیلی بازیکنان خوبی داریم. ما در تیم ملی یک خانواده بزرگ هستیم. می‌توانیم کنار هم به فینال برسیم.» این حرف همه بازیکنان تیم ملی است. آنها هدف شان کسب یک موفقیت بزرگ است ولی باید بدانید این روزها استرس در اردو به اوج رسیده است. علیرضا بیرانوند مکثی می‌کند و می‌گوید: «راستش را بگویم ما برای جام جهانی اینقدر استرس نداشتیم و استرس مان زیاد است.» این استرس هم ناشی از همان توقعات و فشارهایی است که وجود دارد.
در جام جهانی کسی از ایران توقع صعود نداشت. وقتی تیم ملی با اسپانیا و پرتغال همگروه شد همه می‌گفتند اگر بتواند آبرومندانه هم بازی کند کافی است. حالا بماند که بعد از بازی‌های آبرومندانه ایران مقابل اسپانیا و پرتغال کارشناسانی مثل مایلی‌کهن، خداداد عزیزی و حمید درخشان اعلام کردند تیم ملی ضعیف بوده چون باید صعود می‌کرده! در جام جهانی هر چند فشار بازی‌ها زیاد بود ولی استرس کمتر بود چون تیم تحت‌فشار قرار نداشت و کسی نمی‌گفت باید ایران قهرمان شود. در امارات ولی اوضاع فرق می‌کند. همه از تیم ملی توقع قهرمانی دارند و این روی بازیکنان فشار ایجاد می‌کند. اشکان دژاگه در این باره می‌گوید: «بله دقیقا همینطور است. در روسیه کسی از ما صعود نمی‌خواست ولی اینجا فرق دارد. ما چون جزو قدرت‌ها هستیم و در چند سال گذشته تیم اول آسیا بوده‌ایم، توقع دارند قهرمان شویم.» همه امیدوارند این استرس بالای بازیکنان خیلی زود از بین برود، در همان بازی اول جام. ملی پوشان اگر بتوانند در دو بازی اول خوب عمل کنند و نتایج روحیه بخشی به دست بیاورند به طور قطع با قدرت بیشتر و استرس کمتر جام را ادامه می‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها