به بازار فناوری در این چند ماه اخیر نگاهی بیندازید؛ آنقدر ترسناک و عجیب و غریب و نامتعادل بود که حتی فکر نزدیک شدن به آن هم دلهره‌آور بود، چه برسد به آن‌که بخواهیم یک گوشی هوشمند یا محصولاتی از این دست بخریم.
کد خبر: ۱۱۷۹۷۳۲

قیمتهای عجیب و سرسامآور از یک طرف و ناموجودشدن محصولات از طرف دیگر، شرایط بازار را به نامتعادلترین حالت ممکن درآورده بود. حالا بعد از گذشت چند ماه، چند روزی است بازار فناوری شکل جدیدی به خود گرفته است.

قیمتها هنوز بالا هستند، ولی کمی واقعیتر شدهاند. تغییرات قیمت دلار در چند روز اخیر و همچنین بازاری که انگار از راکد بودن کلافه شده و دنبال راهحلی برای نجات خود است، انگار تکانی به بازار داده و شاید یک اتفاق خوب بیفتد.

همین باعث شده ما هم بار دیگر سراغ صفحه نبض بازار برویم تا نگاهی به محصولات بیندازیم و گوشیهای اندرویدی محبوب روزهای آخر سال 2018 را بررسی کنیم.

راند اول

پرچمدار خاموش و ناشناخته شرکت هوآوی یعنی Y9 مدل 2019 که البته از سال 2018 سردرآورده، اولین گزینه ماست. این گوشی با صفحه نمایش بزرگ 6.5 اینچی و فول فریم، از طراحی جدید گوشیهای هوآوی برخوردار است؛ طراحیای که در آن هوآوی تا جایی که توانسته حاشیه صفحه نمایش دستگاه را حذف و سعی کرده صفحه نمایش را بزرگتر کند.

نکته قابل توجه دیگر در مورد هوآوی Y9، دوربین دوگانه جلوی دستگاه است که معمولا در گوشیهای غیرپرچمدار استفاده نمیشد، اما این گوشی با یک دوربین دوگانه در پشت دستگاه با حسگرهای 16 و 2 مگاپیکسل و همچنین یکدوربین دوگانه در جلوی دستگاه با حسگرهای 13 و 2 مگاپیکسل، چهار چشمی به دنیای اطراف شما چشم دوخته است.

هوآوی در Y9 حسگر اثر انگشت را در پشت دستگاه جای داده است، اما خبری از حسگر تشخیص چهره یا مردمک چشم نیست.

این دستگاه 6 گیگابایت رم دارد و با استفاده از پردازنده قدرتمند و اختصاصی هوآوی با نام 710 هایسیلیکون کرین و همچنین 128 گیگابایت حافظه داخلی یکگوشی فوقالعاده به درد بخور و البته تا حدود قابل توجهی رده بالاست.

راند دوم

بعد از هوآوی Y9، گوشی الجی V40 ThinQ بیشترین شباهت را به رقیب خود بین این سه محصول دارد. شرکت کرهای الجی هم صفحه نمایش فول فریم را انتخاب کرده و با 6.4 اینچ صفحهنمایش باکیفیت حرفی برای گفتن خواهد داشت.

اولین تفاوت آشکار در گوشی الجی با هوآوی مربوط به حافظه داخلی است که الجی با 64 گیگابایت از هوآوی عقب مانده است، اما دیگر مشخصات سختافزاری کاملا شبیه به رقیب چینی است.

الجی در جلوی دستگاه از دوربین دوگانه 5 و 8 مگاپیکسلی استفاده کرده، اما نکته هیجانانگیز حضور سه دوربین در پشت دستگاه است. دو دوربین 12 و یک دوربین 16 مگاپیکسلی که در یک خط و کنار هم جا خوش کردهاند.

راند آخر

دیگر رقیب این دو گوشی از شرکت سامسونگ میآید؛ گلکسی A7 که بیشترین شباهتش با دو گوشی دیگر شاید فقط رنج قیمتی آن باشد.

گلکسی A7 مدل 2018 از صفحه نمایش 6 اینچی برخوردار است، اما دیگر خبری از قاب بدون حاشیه و فول اسکرین نیست.

مقدار رم دستگاه شبیه به دو دستگاه دیگر 6 گیگابایت است، اما پردازنده حداقل یکنسل عقبتر از رقبای دیگرش است.

دوربین اصلی دستگاه ترکیبی از 24 و 8 و 5 مگاپیکسل کنار یکدیگر است، اما جلوی دستگاه فقط یکدوربین قرار دارد که مقدار مگاپیکسلش با عدد 24، واقعا قابل قبول است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها