سخنگوی وزارت بهداشت ‌‌گفت: خوشبختانه میزان کمبودها در آبان به زیر ٣٠ قلم رسیده که کمتر از یک درصد بازار موجود را شامل می‌شود و بازار دارو و تجهیزات پزشکی به شرایط عادی و مشابه سال‌های ٩٤ و ٩٥ رسیده است.
کد خبر: ۱۱۷۷۷۱۵

به گزارش جامجم، ایرج حریرچی افزود: با توجه به برنامه ریزیهای وزارت بهداشت و حمایتهای دولت از 5/3 میلیارد دلاری که برای تامین دارو و ملزومات پزشکی لازم است، تاکنون سه میلیارد دلار تخصیص پیدا کرده و درنتیجه توانستیم اقدامات مغرضانه دشمنان را که سلامت مردم را نشانه گرفته بود، کنترل کنیم.

حریرچی با بیان اینکه مردم در مورد دارو نگران نباشند، تصریح کرد: برای مثال، در مورد داروی وارفارین نیاز چهار ماه را در بازار توزیع کردیم، اما در عرض یک هفته تمام شد چراکه مردم از بیم کمبود دارو بیش از مقدار مصرف خود، خریداری کردند. وی اطمینان داد ذخایر ما در مورد اکثر داروها نیاز شش ماه تا دو سال مردم را تامین میکند.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه داروهای تولید داخل کیفیت خوبی دارند و مردم از این بابت آسودهخاطر باشند و پول خود را برای خرید داروهایی که قاچاق بوده و کیفیت مناسبی ندارند صرف نکنند، تاکید کرد: طبق قانون باید مشابه خارجی داروهایی که تولید داخل دارد، وارد کشور نشود. سخنگوی وزارت بهداشت اعزام بیمار به خارج از بیمارستان اعم از بیمارستانهای دولتی، خصوصی، تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و خیریه را به هر دلیل ممنوع دانست و تصریح کرد: مردم هرگونه تخلف در این زمینه را به سامانه 190 گزارش دهند. همچنین افراد میتوانند از طریق سامانه 190 از موجودی داروها در داروخانه اطلاعات کسب کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها