موسیقی نواحی از بخش‌های جذاب و همیشه دوست داشتنی موسیقی کشورمان است که البته همیشه هم مورد بی‌توجهی و بی‌مهری قرار گرفته است. چند سالی است جشنواره موسیقی نواحی آیینه‌دار توسط یک موسسه خصوصی برگزار می‌شود و سالخورده‌ترین موسیقیدان‌های نواحی مختلف ایران را به تهران می‌کشاند تا هم مردم شاهد اجراهای جذاب آنها باشند و هم اجراها به‌عنوان بخشی مهم از فرهنگ ایرانی ضبط و آرشیو شوند. حالا دوباره این خنیاگران سالخورده راهی تهران شده‌اند و قرار است اواسط آذر‌ماه در تالار رودکی موسیقی اجرا کنند و برخی نمایش‌های آیینی‌شان را همراه با موسیقی روی صحنه ببرند. زینب مرتضایی‌فرد، سراغ علی مغازه‌ای، دبیر جشنواره رفته و با او درباره پنجمین دوره آیینه‌دار گپ زده است. می‌توانید این گفت‌وگو را بخوانید و از همین حالا هم برای حضور در جشنواره برنامه‌ریزی کنید و نغمه‌های جذاب و پر‌انرژی موسیقی شمال ایران را از دست ندهید.
کد خبر: ۱۱۷۷۷۰۵

محسن حموله، دبیر چهارمین جشنواره اسباب بازی است که از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار میشود. در صفحه 10 امروز فاطمه شهدوست، خبرنگار جوان و پرانرژی گروه فرهنگی سراغ حموله رفته و با او درباره این جشنواره جذاب که بچهها هم خیلی دوستش دارند، حرف زده تا ببیند در این رویداد جذاب چه چیزهایی رخداده است.

کیفیت جشنواره چطور بوده و استقبالها چه اتفاقاتی را برایش رقم زده است.

امیرمحمد اژدری را میشناسید؟ احتمالا این روزها نامش را شنیده اید، او عضو گروههای جهادی فعالی بود که به مناطق محروم کشور سرکشی و به مردم محروم کمک میکنند. این جوان 25 ساله چند روز پیش در حالی که به سمت مناطق محروم جنوب کشور میرفت، در سانحه تصادف درگذشت و مراسم تشییع او هم برگزار شد.

محمد صادق علیزاده دبیر گروه فرهنگ و هنر سراغ دوستان و نزدیکان این جوان رفته و درباره روحیات و فعالیتهایش با آنها گفتوگو کرده است. میتوانید این مطلب را در صفحه 12 امروز بخوانید.

تا به حال به پاهایتان فکر کردهاید؟ دقیق نگاهشان کردهاید؟ پاهایی کــــــــــه همیشه برای رفتن و رسیدن با ما بودهاند. این روزها نمایشگاه عکس گروهی «پا در قابگرفتن» در گالری تم در حال برگزاری است و به همین موضوع پا پرداخته است.

در صفحه 11 امروز، خبرنگاران خوش ذوق گروه فرهنگی رفتهاند سراغ این نمایشگاه و البته چند محصول فرهنگی دیگر را هم که تشابهاتی با موضوع این نمایشگاه دارد، کنار هم جمع کردهاند و مفصل برایتان نوشتهاند. این گزارش را ازدست ندهید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها