مامور 47 باز هم موفق بازگشته و تعدادی از بهترین صحنه‌های رویارویی در طول تاریخ بازی‌های رایانه‌ای را ارائه می‌کند.
کد خبر: ۱۱۷۶۶۷۸

آن هم با دنیایی به مراتب خوش رنگ و لعابتر و تماشاییتر، با گرافیکی که شاید در نظر اول چشمنواز نباشد، اما با توجه به حجم جزئیات و اتفاقاتی که در هر صحنه میتواند بیفتد، بهجرأت میتوان گفت کمکاری نشده است. تقریبا هر مسالهای چند راهحل مجزا دارد که یافتن و استفاده کردن از آنها، ارزش تکرار بالایی به این گیم میدهد. IO Interactive سال 2016، نسخه بازآفرینی سری هیتمن را به شکل سریالی به بازار عرضه کرد. این حرکت آن زمان با بحث و نظرهای متفاوتی روبهرو شد، اما شکی نیست انتشار سریالیاش به سازندگان اجازه داد تا ظرفیت هر مرحله را به حداکثر برسانند. هیتمن 2، آن الگوی اپیزودی را کنار گذاشته و چند ویژگی تازه هم به گیم اضافه کرده است. علاوه بر لذت اینکه تمام گیم را یکجا در اختیار دارید و آن خصوصیات تازه، زیباترین لحظات هیتمن زمانی خلق میشود که بارها یک ماموریت را بازی و ذرهذره امکانات بسیارش را کشف میکنید و اطلاعات مکشوفه را در موقعیتهای جدید به کار میبرید.

گردشگری برای تجارت!

هیتمن 2 در شش محل مختلف روایت میشود که هرکدام موقعیت خاص خود را دارد و باید برای موفقیت در آنها بر چالشهایش غلبه کنید. بمبئی با خیابانهای پرجمعیت و ساختمانهای درهمتنیدهاش، واقعا حس و حال جالبی دارد. در این محل، یکی از ویژگیهای تازه بازی، خوش میدرخشد و آن هم چیزی نیست جز قابلیت فرو رفتن در دل جمعیت برای پنهان ماندن از نظرها. ماموریتی دیگر در میامی فلوریدا در یکمحوطه مسابقه اتومبیلرانی رخ میدهد. صدای خودروها، جمعیت فراوان، بخشهای متفاوت و پشتصحنهای که از نظر پنهان است، همه آدم را یاد شهربازی میاندازد.

مراحل بازی با حجم و وسعت خود، حس تکاندهندگی خوشایندی را به بازیکن القا میکنند. ذرهذره پی بردن به جزئیات و یافتن نقاط کور، مسیرها، ابزار و لباسهای مبدل و همچنین تشخیص بهترین راه استفاده از آنها، واقعا لذتبخش است. اگر با سری هیتمن آشنا باشید، میدانید هر مرحله و شخصیتهای تحت کنترل هوش مصنوعی، بشدت منظم و روتین عمل میکنند و از این رو، در این گیم هرچه محتاطانهتر و مخفیانهتر عمل کنید، نتیجه بهتری خواهید گرفت. بنابراین، استراقسمع، تعقیب و صرفا تماشا از قدمهای ابتدایی لازم برای موفقیت در مراحل هستند. حتی با دقت کردن به مرحله ویتلتون کریک که یکبلوک حاشیهنشین ساده در وِرمانت است هم متوجه پیوستگی وقایع و کنش-واکنشها میشوید. کنجکاوی برای کشف ساز و کار چیزها در مراحل، برخورد با سیرهای داستانی جزییتر و دیالوگهای جذاب هم به لذت بازیکن میافزاید.

از جزء میتوان به کل رسید

گیم برای راحتی انجام ماموریتها کمکهایی میکند، اما خوشبختانه هنوز هم بار اصلی روی دوش بازیکن است. برای مثال، در بعضی از مراحل به وضوح به سمت دستگاهی هدایت میشوید که باید دستکاری شود، اما برخورد با افرادِ مزاحم و یافتن ابزار لازم برای دستکاری دستگاه مذکور به عهده شماست.

در جذابیت ماموریتهای داستانی شکی نیست، ولی هیتمن زمانی خود را نشان میدهد که در مراحل دقیق شده و عجیبترین راههای ممکن را برای حل مسائل پیدا کنید که معمولا خود را در تکرارها برملا میکند. جزئیات و تنوع ابزار و طرق حل مسائل آنچنان زیاد است که کاملا حق انتخاب دارید تا روند ماموریت را با متانت یا سرشار از شوخطبعی طی کنید. اتمام یکماموریت معمولا وقت زیادی از شما میگیرد و زیاد پیش میآید که ماموری متوجه حضورتان بشود. درگیری مسلحانه مانند قبل بیهوده است، اما این شانس را دارید که بسرعت خود را به گوشهای آرام از مرحله برسانید تا آبها از آسیاب بیفتند و سپس یک راهحل بهتر برای شرایط پیدا کنید. اتفاقا خیلی اوقات، بعد از همین شکستهاست که هیتمن بهترین تجربه را ارائه میکند.

بهترین قاتل دنیا هم نقص دارد

شاید تنها مشکل این همه تنوع و گستردگی این باشد که بالاخره یک جایی مشکلات سندباکسِ هیتمن، خود را نشان میدهند. برای مثال، میتوانید اجساد را در سطل و کمد قایم کنید، اما در دستشویی، خیر. مورد دیگر، این که مامور 47 میتواند از روی پرچینهای بلند بپرد و روی لبههای خطرناک راه برود، اما بعضی جاها قادر نیست بعد از آویزان شدن از لبه بالکن طبقه اول به زمین بپرد. هوش مصنوعی نگهبانان هم خوب، اما گاهی زیادی سخاوتمندانه است. ممکن است بعد از رویت شما در محدوده ممنوعه، آنقدر دست دست کنند تا دور شوید یا حتی در کمال حیرت، در حالی که تازه رئیسشان را کشتهاید و جز شما کسی در ساختمان نیست، بیاعتنا از کنارتان رد شوند!

نکته جالب دیگر این که میتوانید با دانلود قسمت اول، تعدادی از ویژگیهای این قسمت را ـ مانند پی بردن دشمن به حضور شما از روی بازتابتان در آینه ـ هم در آن مراحل تجربه کنید. سازندگان نوید دادهاند یکی از جذابترین ویژگیهای قسمت اول، یعنی بهروزرسانیهای مرتب و مکرر و چالشهای متنوع را برای این قسمت هم داشته باشند. در کل، با یک قسمت خوب و موفق دیگر از این سری طرف هستیم که تجربهاش خالی از لطف نخواهد بود.

سیاوش شهبازی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها