وزیر پیشین راه و شهرسازی در مراسم تودیع خود سیاست ساخت مسکن برای اقشار کم‌درآمد (مسکن‌مهر) و برنامه دولت برای بازآفرینی شهری را به باد انتقاد گرفت و گفت: کار درستی کردم که حتی یک واحد مسکن مهر را افتتاح نکردم.
کد خبر: ۱۱۷۵۶۶۸

به گزارش تسنیم، عباس آخوندی با بیان اینکه مسؤولیت اقدامات انجام شده را میپذیرم، تصریح کرد: آنچه انجام شد قابل نقد و با کاستیهایی مواجه بوده است.

وی با اشاره به ابهام پایان کار خود اظهار کرد: حضرات چنان تبلیغ کردند که وزارت راه در پایان 62 ماه، فاقد هرگونه دستاوردی است و مدیران آن به خوشگذرانی مشغول بودهاند.

آخوندی بخش مسکن را در دوره پیش از خود، بسیار نامتعادل دانست و گفت: به جهت تعهدی که به مردم دارم گزارشی از رویکردهای بنیادی تهیه کردهام که ارائه خواهم داد.

وزیر مستعفی گفت: بازار مسکن علیرغم سادگی فناوریها، برای اولینبار در تاریخ ایران با اجرای مسکن مهر بهطور مستقیم و گسترده مورد مداخله دولت قرار گرفته و این مداخله تبدیل به فضیلت شده بود.

آخوندی بیان کرد: شوربختانه درک درستی در این باره در دولت وجود نداشت. 56 درصد مسکن مهر و 50 درصد پروژه های زیرساختی را با پیگیری و سماجت تمام به پایان رساندم. حجم تمام شده کار در این دولت بیش از 1.5 برابر کار دولت قبل بود. میتوانستم هر هفته یک پروژه را افتتاح کنم و یکی از محبوبترین وزرا شوم؛ اما ضمن وقت گذاشتن زیاد و پیگیری کردن کار، بخش زیادی از کار مسکن مهر را انجام دادم. یک مورد مسکن مهر را هم افتتاح نکردم، حتی یک مورد را.

ضد رسانه از من چهره ضدمتقاضیان مسکن مهر ترسیم کرد. هنوز فکر میکنم کار درستی انجام دادهام که یک سیاست سراسر اشتباه را تبلیغ نکردم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها