عضو کمیسیون آموزش مجلس با انتقاد از این‌که بیش از ۹۰ درصد کودکان کار بازمانده از تحصیل هستند، گفت: متاسفانه بخش زیادی از این کودکان به اجبار و تنها برای تامین معیشت خانواده درس و مدرسه را رها کرده و مشغول کار شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۷۵۵۴۰

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، فاطمه سعیدی علت عمده بازماندگی از تحصیل کودکان کار را فقر اقتصادی، بیسرپرستی یا بدسرپرستی آنها دانست و افزود: NGOها با کمک آموزش و پرورش، کودکان کار بازمانده از تحصیل را شناسایی و در تلاش برای بازگشت آنها به تحصیل هستند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با یادآوری بازدید اخیر برخی اعضای مجمع نمایندگان تهران از مدرسه کودکان کار صبح رویش ادامه داد: دانشآموزان این مدرسه در واقع کودکان کار هستند که NGOها با همکاری خیرین و کمک آموزش و پرورش آنها را شناسایی و زمینه بازگشت به تحصیل آنها را فراهم کردند؛ این کودکان وضعیت مناسبی داشتند و حمایتها از آنها بسیار مطلوب بود. برای رفع مشکلات آموزشی کودکان کار خیرین باید به کمک آموزش و پرورش بیایند. سعیدی با اشاره به اینکه نیازهای آموزشی کودکان کار باید رفع شود، تصریح کرد: دستگاههای متعددی در ساماندهی کودکان کار نقش دارند که متاسفانه به دنبال این موازیکاریها مسؤولیتها مغفول مانده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها