شهردار کرج گفت: افت سطح آب‌های زیرزمینی یکی از چالش‌های امروز کرج است که باعث شده هر روز به تعداد چاله‌ها و فروچاله‌های شهر اضافه شود.
کد خبر: ۱۱۷۵۳۹۹
فروچاله‌های کرج هر روز بیشتر می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، علی اصغر کمالی زاده در مراسم رونمایی از نقشه‌های گسل‌های کرج که امروز شنبه 19 آبان در شهرداری کرج برگزار شد، به افت سطح آب‌های زیرزمینی در کرج اشاره کرد و گفت: افت سطح آب‌های زیرزمینی یکی از چالش‌های امروز کرج است که باعث شده هر روز به تعداد چاله‌ها و فروچاله‌های شهر اضافه شود. بدون شک افزایش این چاله‌ها احتمال افزایش خسارت را در زمان وقوع زلزله را افزایش می‌دهد به همین دلیل باید فکری به حال آنها کنیم.

این مسئول افزود: باید نقاط بحرانی در این زمینه را شناسایی و از اجرای طرح‌های مثل شبکه فاضلاب که روند فرونشست زمین را تسریع می‌کند خودداری کرد.

وی خاطرنشان کرد: مطالعاتی که برای شناساسی گسل‌های شهر صورت گرفته، کمک می‌کند تا کرج به شهری تاب آور تبدیل شود.

کمالی زاده با اشاره به ضرورت انجام اقدامات لازم برای کاهش آسیب‌های ناشی از وقوع حوادث طبیعی مثل زلزله ادامه داد: در بحث پدافند غیر عامل باید با اقداماتی مثل شناسایی گسل‌ها، ایجاد محدودیت در ساخت و ساز در مناطق حادثه خیز و ایجاد الزامات لازم برای رعایت آیین نامه 2800 در ساخت و سازها باید زمینه کاهش خطر پذیری در کلانشهر کرج را ایجاد کنیم.

این مسئول توضیح داد: در حوزه مدیریت بحران هم شناسایی محل‌های پرخطر، شناسایی مسیرهای امدادرسانی و محل‌های اسکان موقت ضروری به نظر می‌رسد. در حوزه مدیریت بحران باید مشخص شود در صورت وقوع زلزله، خسارت‌های مادی و جانی در مناطق مختلف تا چه حد خواهد بود.

شهردار کرج با اشاره به اینکه زلزله از شهرهای امروزی دور نیست، توضیح داد: زلزله پدیده‌ای دور از ذهن نیست و این احتمال وجود دارد هر یک از ما تا تا پایان عمر زلزله‌ای با شدت بالا را تجربه کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که چندین سال از دوره برگشت پذیری زلزله در کلانشهرهای تهران و کرج گذشته، باید برای وقوع آن آماده باشیم و با اقدامات کاربردی زمینه کاهش خسارت را فراهم کنیم.

این مسئول با تاکید بر ضرورت ساخت سازه‌های مقاوم در کرج افزود: باید به سمتی پیش برویم که عمر ساختمان‌هایی که در شهر ساخته می‌شود به استانداردها یعنی 30 سال نزدیک شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها