در اربعین حسینی علیه‌السلام، حسینیه امام‌خمینی (ره) میزبان هیات‌های دانشجویی از سراسر کشور بود و دانشجویان دلداده حضرت اباعبدا... الحسین (ع) و اصحاب باوفای ایشان، در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی به عزاداری پرداختند.
کد خبر: ۱۱۷۳۷۹۶

به گزارش پایگاه اطلاعرسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیتا... خامنهای پس از عزاداری دانشجویان در سخنان کوتاهی، دلهای پاک، احساسات صادقانه و ایمان زلال جوانان مومن را زمینهساز جلب تفضلات الهی خواندند و برای دستیابی ملت ایران به همه اهداف بزرگ و آرمانهای بلند اسلام و انقلاب اسلامی دعا کردند.

همچنین در این مراسم، حجتالاسلام سعدی در سخنانی اربعین را روز بازخوانی سنت الهی مبنی بر تحقق پیروزی جریان حق و شکست دشمن دانست و گفت: پایههای تمدن حسینی علیهالسلام براساس ارتباط با خدا و تسلیم در برابر حق، زیارت اربعین و ایستادگی در برابر استکبار شکل گرفته است.

آقای سعدی، تمدنسازی با محور اربعین را وظیفه دانشگاه و نخبگان حوزوی و دانشگاهی خواند و افزود: رسیدن به تمدن نوین اسلامی مبتنی بر اربعین و فرهنگ حسینی علیهالسلام باید مساله امروز دانشگاه باشد. در این مراسم، میثم مطیعی نیز به ذکر مصیبت و نوحهخوانی پرداخت.

در پایان مراسم، دانشجویان نماز ظهر و عصر را به امامت رهبر انقلاب اسلامی اقامه کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها