انفجار یک تانکر در حال تعمیر حمل قیر در گنبدکاووس موجب مصدومیت و سوختگی سه نفر از کارگران شد.
کد خبر: ۱۱۷۳۳۹۹
آخرین جزئیات از انفجار تانکر قیر در گنبدکاووس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، صبح امروز صدای مهیب انفجار در شهرک صنعتی شهرستان گنبدکاووس که ناشی از انفجار یک تانکر بود موجی از نگرانی را در میان کارگران و مسؤولان شاغل در این شهرک ایجاد کرد و پس از آن نیز این نگرانی‌ها با انتشار خبر انفجار در فضای مجازی به سطح شهرستان کشیده شد.

بی‌احتیاطی و ورود کارگران به درون تانکر علت انفجار

رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی گنبدکاووس با اشاره به موضوع ترکیدن تانکر قیر در این شهرستان، اظهار کرد: این انفجار در یکی از کارخانه‌های قیر شهرستان و در شهرک صنعتی گنبدکاووس رخ داد و موجب مصدومیت سه نفر شد.

توکلی با بیان اینکه فعالیت این کارخانه تعطیل و در دوره تعمیرات بوده است، افزود: کارگران در حین تعمیر یک تانکر ذوب قیر با بی‌احتیاطی از دریچه کوچک تهویه وارد تانکر شده و مشغول جوشکاری شدند که به علت تجمیع گاز و وجود مواد قابل اشتعال در درون تانکر و نیز حرارت بسیار زیاد درون تانکر که کاملا بسته بوده دچار انفجار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه به محض وقوع حادثه اقدامات اولیه برای اطفای حریق از سوی پرسنل شهرک صنعتی انجام شده است، گفت: پرسنل آتش نشانی گنبدکاووس نیز به سرعت در محل حادثه حاضر شده و دو نفر از کارگران که در داخل تانکر وارد شده بودند از آن خارج کرده و نیروهای اورژانس همه سه مصدوم را به بیمارستان مطهری منتقل کردند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس با اشاره به اینکه به محض وقوع حادثه و اطلاع از این انفجار نیروهای آتش نشانی را برای کمک به منطقه اعزام کردیم، ادامه داد: با وجود اینکه محل وقوع حادثه خارج از منطقه شهری بود عزیزان سازمان آتش‌نشانی شهرداری با احساس وظیفه وارد عمل شده و برای نجات کارگران محبوس در تانکر اقدام کردند.

* انتقال مصدومان به بیمارستان 5 آذر گرگان

فرهاد شیبک با بیان اینکه در این حادثه سه نفر مصدوم شده‌اند، اضافه کرد: یک نفر از کارگران که به دلیل گرفتن موج انفجار آسیب دیده و دچار 10 درصد سوختگی بود به صورت سرپایی مورد مداوا قرار گرفت و به همراه دو مصدوم دیگر که دچار سوختگی و آسیب‌دیدگی شده بودند به بیمارستان مطهری منتقل شدند.

وی با اشاره به اینکه پس از اقدامات نخست درمانی به دلیل حجم بالای سوختگی هر سه مصدوم به بیمارستان 5 آذر منتقل شدند، تصریح کرد: پیگیر وضعیت درمانی این عزیزان تا مداوای نهایی خواهیم بود.

مدیر اداری بیمارستان مطهری شهرستان گنبدکاووس نیز با اشاره به اینکه رأس ساعت 11: 50 دقیقه صبح مصدومان حادثه انفجار تانکر وارد بیمارستان مطهری شده‌اند، خاطرنشان کرد: این عزیزان که دارای سوختگی به ترتیب 10، 70 و 90 درصدی بودند به بیمارستان 5 آذر شهرستان گرگان اعزام شدند.

محد نصرتی با بیان اینکه با رعایت تمام موارد ایمنی و اقدامت لازم اولیه بیماران در این بیمارستان پذیرش و سپس منتقل شده‌اند، گفت: امیدواریم هر سه این عزیزان به زودی لباس عافیت پوشیده و به کانون گرم خانواده خود بازگردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها