سخنگوی اورژانس کشور اعلام کرد: زائران اربعین حسینی قبل از سفر حتما داروهای مصرفی متناسب با طول سفر را همراه خود داشته باشند و در صورت بروز علائم به مراکز درمانی در طول مسیر مراجعه کنند. همچنین فهرست دارو‌های مصرفی یا خلاصه سیر بیماری را مکتوب همراه خود داشته باشند.
کد خبر: ۱۱۷۲۴۵۶

مجتبی خالدی با بیان اینکه زائران حتما کولهپشتی مناسب، کفش راحت، لباس مناسب (گرما و سرما)، کلاه لبهدار، داروهای مورد نیاز، بطری آب، ماسک یکبار مصرف، عینک آفتابی، پماد و وسایل پانسمان و دفترچه بیمه را همراه خود داشته باشند، افزود: از آب آشامیدنی سالم (آب لولهکشی) یا آب جوشیده به مدت یک دقیقه استفاده کنید.

از لیوانهای مشترک استفاده نکنید. از حمل هرگونه موادغذایی فاسد شدنی در طول سفر جدا خودداری کنید. حتما بعد از غذا چند قطره آبلیمو یا لیموترش تازه استفاده شود. از حبوبات و سبزیجات بیشتری در داخل غذاها استفاده کنید.

وی با بیان اینکه در صورت مصرف نوشیدنی، آب و دوغ کم نمک بدون گاز را به سایر نوشیدنیها ترجیح دهید، تصریح کرد: در صورت دور افتادن یا جدا شدن از همراهان یا کاروانها چنانچه دچار نگرانی، تشویش و استرس شدید به کارشناسان سلامت روان که در تیمهای بهداشتی مستقر در مسیرها حضور دارند، مراجعه کنید.

وی ادامه داد: بیماران مبتلا به چربی خون بالا، دیابت و بیماریهای قلبی-عروقی باید در مصرف غذاهای چرب، پر نمک و شیرین و در حجم زیاد احتیاط کنند. همچنین از خرما و کشمش به مقدار کم بهجای قند در کنار چای استفاده کرده و دستهای خود را قبل از تهیه غذا و در طول تهیه آن به تناوب با آب و صابون بشویند و غذاهای پخته را در دمای اتاق بیش از دو ساعت نگهداری نکنند.

سخنگوی اورژانس کشور با بیان اینکه از مواد اولیهای که تاریخ مصرف آن منقضی شده استفاده نکنید، اظهار کرد: از نوشیدن چای داخل لیوانهای پلاستیکی شفاف یا غذا در ظروف پلاستیکی خودداری کنید. استفاده از ظروف پلاستیکی برای ارائه نوشیدنیها و غذاهای سرد بلامانع است./ جامجم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها