معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به وجود 22 خانه امن در کشور گفت: سال گذشته در مجموع حدود 600 زن در خانه‌های امن پذیرش شدند.
کد خبر: ۱۱۷۲۳۷۹

به گزارش ایرنا، حبیبا... مسعودی فرید افزود: خانههای امن برای حمایت از زنان در معرض خشونت در خانواده است، چون در بسیاری مواقع اتفاقاتی میافتاد که به دلایل مختلف زنان در خانه یا در معرض خشونت خانگی هستند یا نگران هستند در معرض خشونت قرار گیرند.

وی عنوان کرد: ممکن است این نگرانی زنان واقعی یا غیرواقعی باشد؛ اغلب این زنان از طرف همسر مورد خشونت خانگی قرار میگیرند البته گاهی نیز مردان تحت خشونت خانگی قرار میگیرند، اما به طور کلی تعداد زنان تحت خشونت خانگی بیشتر است.

مسعودی فرید ادامه داد: زنان پس از آنکه مورد خشونت قرار میگیرند از خانه بیرون میآیند و اغلب جا و مکان ندارند و ممکن است اتفاقات زیادی برای آنان بیفتد و وضعیت را از آنچه هست پیچیدهتر و بغرنجتر کند. بنابراین بهزیستی حمایتهایی را بعد از راهاندازی اورژانس اجتماعی از این زنان دارد و آنان معمولا در مراکز مداخله در بحران اسکان داده میشدند و سپس خانههای امن راهاندازی شد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: در شهرهایی که خانه امن زنان وجود ندارد، اورژانس اجتماعی این آمادگی را دارد این زنان را در مراکز مداخله در بحران اسکان دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها