علیرضا یوسفی وزنه بردار ایرانی قوی‌ترین نوجوان دنیا لقب گرفت

هرکول نوجوان ایرانی وارد می شود

کد خبر: ۱۱۷۰۴۷۳

وزنه 218 کیلوگرم، سه چراغ سفید و طلا. علیرضا یوسفی بامداد دیروز در حضور توماس باخ، رئیس کمیته بینالمللی المپیک غوغایی به پا کرد در بوینس آیرس آرژانتین و با قهرمانی در دسته فوقسنگین رقابتهای وزنهبرداری، بر یکی از ارزشمندترین مدالهای طلای المپیک نوجوانان بوسه زد.

یوسفی که با آرزوهای بزرگ به رقابتهای المپیک رفته بود، در پایان حرکتهای یکضرب دسته فوقسنگین تاحدودی از رویای خود، یعنی کسب مدال طلا دور شد. او کار خود را با مهار وزنههای 150، 156 و 162 کیلوگرم آغاز کرد اما حریف بلغاری تازه، بعد از این سه حرکت روی تخته آمد. هریستو هریستوف در تلاش موفق، رکورد خود را به 173 کیلوگرم رساند تا 11 کیلوگرم از نماینده ایران پیش بیفتد. با این حال اوج شاهکار علیرضا یوسفی در حرکتهای دو ضرب بود. این بار هریستوف زودتر از هرکول ایرانی روی تخته آمد و در سه حرکت، به رکورد 206 کیلوگرم رسید. یوسفی اما دو حرکت دیگر داشت و برای کسب مدال طلا مجبور بود ز یر وزنه 218 قرار بگیرد. او ابتدا برای مسجل کردن مدال نقره خود پشت وزنه 211 ایستاد و آن را مهار کرد. حرکت سوم لحظه سرنوشتساز مسابقه بود. یوسفی این بار برای مهار وزنه 218 کیلوگرم روی تخته آمد و در بهت حریف بلغارستانیاش، با قدرت تمام این وزنه را هم بالای سر برد. یوسفی گرچه در آن لحظه به شکستن رکورد ایران و آسیا فکر نمیکرد، اما با مهار وزنه 218 کیلوگرم، رکورد ایران و آسیا را نیز به میزان یک کیلوگرم افزایش داد. رکورد قبلی حرکت دوضرب دسته فوقسنگین آسیا در اختیار علیرضا کاظمینژاد بود که سال 2011 در رقابتهای جهانی جوانان در پنانگ مالزی به ثبت رسانده بود. یوسفی با مهار وزنه 218، رکورد مجموع خود را به
380 کیلوگرم رساند و بالاتر از هریستوف بلغارستانی 379 کیلوگرم روی سکوی قهرمانی المپیک نوجوانان ایستاد.

یوسفی: آینده برای من است

فدراسیون جهانی وزنهبرداری در تمجید از نماینده ایران نوشت علیرضا یوسفی با تکنیک، قدرت و اشتیاقش توانست بر دسته فوقسنگین المپیک جوانان حکومت کند. در سایت IWF درباره هرکول 15 ساله ایرانی آمده است: علیرضا یوسفی در حرکت آخر با تکنیک، قدرت و اشتیاقی که داشت با مهار وزنه 218 کیلوگرم و با یک کیلوگرم رکورد بیشتر نسبت به وزنهبردار بلغارستان، بر دسته 85+کیلوگرم حکومت کرد. او آخرین قهرمان در وزنه برداری بازیهای المپیک جوانان بود. یوسفی پس از قهرمانی، با زانون زدن و بوسیدن تخته مسابقات، این پیروزی را جشن گرفت. وزنهبردار ایران پس از قهرمانی گفت: من همیشه باور داشتم که این مدال طلا را میگیرم و بسیار مطمئن بودم.

البته سخت و دشوار بود اما در نهایت آن را به دست آوردم. او ادامه داد: این قهرمانی شادترین لحظه زندگی من است و این مدال طلا یعنی آینده و همه چیز برای من.

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها