فاطمه ذوالقدر، نماینده مجلس با تاکید بر این‌که باید نظام تهیه‌کنندگی سینما، دستمزدهای بازیگران را تعیین کند از انفعال سازمان سینمایی و خانه سینما انتقاد کرد.
کد خبر: ۱۱۶۸۵۵۱

به گزارش مهر، فاطمه ذوالقدر نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به درخواست دستمزدهای نجومی بازیگران سینما پس از گرانی دلار و نبود نظارتی به این مساله از سوی خانه سینما و سازمان سینمایی گفت: این مشکل از دیرباز وجود داشته است. به همین دلیل قرار بود سازمان سینمایی با تشکیل نظام تهیهکنندگی سینما، کنترل و نظارت بر این مهم را در زیرمجموعه وظایف نظام تهیهکنندگی سینما قرار دهد و اکنون با تشکیل آن انتظار میرود هرچه سریعتر بازخوردها نسبت به کاهش دستمزدهای نجومی بازیگران دیده شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گرچه دستمزدهای چهرههای شناخته شده در تمام دنیا نسبت به بسیاری دیگر از اقشار جامعه بالاتر است، اما این مساله نباید جنبه نجومی به خود بگیرد تا جایی که یک فیلم و تولیدکننده داخلی قادر به ساخت فیلم نباشد یا مجبور شود از کیفیت اثر تولیدی خود بکاهد.

ذوالقدر، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد رتبهبندی بازیگران و نظارت بر دستمزدهای آنها را به مسؤولان سازمانهای سینمایی و خانه سینما داد و گفت: انفعال از طرف سازمان سینمایی و خانه سینما نسبت به نظارت بر دستمزدهای بازیگران پذیرفتنی نیست و بازیگران و تهیهکنندگان نباید در این زمینه سلیقهای رفتار کنند.

او با تاکید بر اینکه ادامه این اتفاق برای سینمای ایران خوب نیست، توضیح داد: متاسفانه مسؤولان فرهنگی نیز به فکر پرورش استعدادهای درخشان در عرصه بازیگری سینمای ایران نیستند. به همین دلیل مادامیکه جایگزینی وجود ندارد فیلمساز مجبور است از همین بازیگران گرانقیمت استفاده کند تا بتواند یک فیلم بفروش بسازد. نایبرئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اینکه سینمای ایران تقریبا ورشکسته است و با رکود تولید، سرمایهگذاری و اشتغال روبهروست، تاکید کرد: نهادهای مرتبط با سینما باید برای بهبود وضعیت فعلی این هنر بسیج شوند؛ چرا که میتوان از طریق تولید فیلم وضعیت اقتصادی بسیاری از صنوف موجود در این عرصه را بهبود بخشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها