تسهیلات پلیس برای مردم در هفته ناجا

دستگیری عاملان توزیع مشروبات الکلی مرگبار

سخنگوی ناجا با تشریح برنامه‌های هفته ناجا از دستگیری متهمان توزیع مشروبات الکلی مرگبار در چند استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۷۵۲۹

به گزارش جامجم، سردار احمد نوریان دیروز در نخستین نشست خود با خبرنگاران با اعلام آغاز هفته ناجا از ۱۳ مهر با شعار «پلیس مقتدر، امین مردم» گفت: هفته ناجا از مقاطع حساس رسالت ناجا محسوب میشود و همه ساله با انعکاس بخشی از دستاوردها و عملکردها در پی آن هستیم که تامین امنیت به عنوان مهمترین نیاز جامعه را پیش ببریم. در تلاش هستیم امنیت مردمپایه و پایدار را حفظ کنیم و ارتقا دهیم .

وی با اشاره به افزایش ساعت فعالیت مراکز خدمات رسان نیروی انتظامی در این هفته گفت: از دیگر برنامههای ناجا در این هفته تسریع در رسیدگی به وضعیت خلافی وسایل نقلیه، ترخیص خودرو و موتورسیکلتهای توقیفی است که به دلایل تخلفات ترافیکی و انضباطی توقیف شده بودند.

معاون اجتماعی ناجا درباره امنیت کشور هم اظهار کرد: امنیت در هر جامعهای، خواسته جامعه است و در نبود امنیت، چشمانداز خوبی برای پیشرفت در جامعه نخواهیم داشت. پلیس تلاش کرده زیرساختهای سختافزاری و نرمافزاری مناسبی را بهکار گیرد و روند رو به رشدی داشته است. تلاش پلیس این است به نیازهای جامعه پاسخ خوبی بدهد. این نگاه راهبردی تاکنون باعث شده بین پلیس و مردم رابطه معناداری باشد.

وی درباره دیگر اقدامات و برنامههای پلیس در هفته ناجا گفت: پخش فیلم گشت پلیس ۲ و نیز سریال دخترگمشده از صداوسیما، برگزاری جشنواره فیلم و عکس و... از جمله برنامههای معاونت اجتماعی است.

نوریان درباره ماجرای مسمومیت با الکل نیز گفت: پلیس آگاهی به این مساله ورود کرده و تا جایی که ما اطلاع داریم چند نفری هم دستگیر شدهاند. مثلا خانم و آقایی را گرفتند که به صورت شبکهای فعالیت میکردند و این موضوع در دست رسیدگی است که جزئیات آن را پلیس آگاهی اعلام خواهد کرد.

خبرنگار جامجم درباره صدور حکم قصاص برای شش مامور ناجا و لزوم حمایت ناجا از ماموران و افزایش مهارت آنها در ماموریتها پرسید که سخنگوی نیروی انتظامی در پاسخ گفت: معاونت حقوقی ناجا در بحث حمایت از کارکنان پلیس تلاش ویژهای داشته و تعدادی پرونده در محاکم قضایی وجود دارد از جمله پرونده دشت اعظم شیراز که در حال رسیدگی است.

وی افزود: خلأهای قانونی وجود دارد و باید تضمینهای لازم برای مامورانی که در ماموریتهای پلیسی و امنیتی حضور دارند، وجود داشته باشد. همچنین معاونت آموزشی، برنامهریزی وسیعی برای ارتقای توانمندی جسمی و آموزشهای انتظامی و امنیتی نیروهای پلیس دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها