کیکاووس زیاری، نویسنده، منتقد و مترجم آثار سینمایی از تدوین و چاپ کتاب زندگینامه هنری و ادبی سیروس الوند خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۷۴۸۰

کیکاووس زیاری درباره این کتاب به هنر آنلاین گفت: این اثر که با عنوان «فریادهای زیر آب» منتشر می‌شود طی 13 جلسه گفت‌وگو در دفتر کار شاعر و ترانه‌سرای معاصر بابک صحرایی انجام شده است. در این اثر به همه جنبه‌های کاری سیروس الوند از دوران نوجوانی تا حال پرداخته‌ام. او بسیار راحت و صمیمانه به پرسش‌ها جواب داد و در کنار مباحث فیلمسازی درباره موضوعاتی سخن گفت که تاکنون جایی عنوان نشده است.

این نویسنده ضمن این‌که این کتاب را به نوعی کالبدشکافی سینمای ایران قبل از انقلاب با نکاتی خواندنی دانست، افزود: سیروس الوند در این اثر درباره علاقه به نقدنویسی، چگونگی علاقه‌مندی به سینما، تاثیرپذیری از هیچکاک و مسعود کیمیایی، آشنایی با پرویز دوایی، مطبوعات سینمایی، گزارشگری، کارهای تلویزیونی، فیلمنامه‌نویسی و کارگردانی سخن گفته است.

زیاری در پاسخ به این پرسش که چه شد از میان فیلمسازان به سراغ سیروس الوند رفته است، گفت: الوند کار خود را با نقد فیلم از دوران جوانی شروع کرد و از این نظر یکی از استثنائات قبل از انقلاب است. همچنین از قبل انقلاب فیلمساز بوده و تاکنون به‌فعالیت خود ادامه داده است.

مترجم کتاب «سینمای فراگیر هند» ادامه داد: الوند در قبل از انقلاب فیلم‌های مردم‌پسند ساخت ولی در دام ابتذال نیفتاد. او پس از انقلاب نیز آثار ماندگاری ساخته است.

کتاب فریادهای زیر آب با عکس‌هایی که تاکنون منتشر نشده از سوی نشر افراز به چاپ می‌رسد.

زیاری همچنین از تدوین کتاب خاطره‌نگاری تورج شعبانخانی، آهنگساز کلاسیک و موسیقی پاپ هم خبر داد و عنوان کرد که بخش اعظم آن انجام شده است. او افزود: محمدعلی سجادی، هنرمند دیگری است که به زندگی هنری او خواهم پرداخت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها