بازی با السد بدون انصاری، کامیابی‌نیا و ماهینی

ضربه‌ای که پرسپولیس از خودی‌ها خورد

بازیکنان سرخابی، با ساق‌هایی خسته و با کلی آسیب‌دیدگی ریز و درشت آماده شدند برای بزرگ‌ترین بازی فصل. برنامه لیگ برتر حکم می‌کرد که استقلال و پرسپولیس در چنین شرایطی به مصاف هم بروند. در نتیجه یک شهرآورد بی‌کیفیت را شاهد بودیم که یک رباط صلیبی پاره هم روی دست پرسپولیسی‌ها گذاشت. اما آیا نمی‌شد فقط چند روز زمان این بازی را تغییر داد؟
کد خبر: ۱۱۶۶۹۲۷

26 سال میگذرد از آخرین قهرمانی یک تیم ایرانی در رقابتهای باشگاهی آسیا، اما انگار خودمان هم دوست نداریم این انتظارهای طولانی تمام شود. تیم امید 44سال است که به المپیک راه پیدا نکرده است، اما بدترین برنامهریزیها همیشه برای این تیم است. تیم ملی هم 43سال است که قهرمان آسیا نشده و این اوضاع بازیهای تدارکاتی آن است. در رده باشگاهی هم شرایط به همین منوال است. پرسپولیس برای دومین سال متوالی به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرده، اما با برنامهریزی غلط سازمان لیگ، حالا باید در بدترین شرایط و با بیشترین تلفات، به مصاف السد قطر برود.

نگاهی به بازیهای فشرده پرسپولیس در دو هفته مشخص میکند که بازیکنان این تیم چه فشار زیادی را متحمل شدهاند:

26 شهریور: پرسپولیس - الدحیل

اول مهر: پرسپولیس - سپیدرود

پنجم مهر: پرسپولیس - استقلال

دهم مهر: السد - پرسپولیس

از دست دادن حسین ماهینی، مشخصا، ضربهای بود که پرسپولیس از همین برنامهریزی فشرده و غلط خورد. قرمزها همان روزی که تیم متمول الدحیل را شکست دادند، نگران این بودند که چطور بدون محمد انصاری و کمال کامیانینیا باید به مصاف السد بروند و این نگرانی حالا در غیاب حسین ماهینی، چند برابر شده است. برانکو در روزهایی که پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس بسته است، حالا حتی بازیکن ذخیره هم ندارد که با خود به قطر ببرد. این نگرانی را میشد در چهره تکتک بازیکنان پرسپولیس دید. علیرضا بیرانوند، بعد از پایان بازی در راهروهای منتهی به رختکن گفت: به نظر من شرایط فعلی برای برگزاری بازی مناسب نبود چرا که چند روز بعد با السد بازی داریم. من راضی نبودم. دیدید که رباط صلیبی حسین ماهینی پاره شد.

کاپیتان سرخ‌ها هم که به دلیل مصدومیت ماهینی ناراحت بود گفت: ماهینی سه چهار هفته است که با این مصدومیت بازی می‌کرد! به نظر شما آیا با این شرایط می‌توان مقابل السد بازی کرد و این تیم را شکست داد؟

بیرون از مستطیل سبز هم بسیار از کارشناسان، از جمله محمود خوردبین، معتقد بودند بهتر بود این شهرآورد بعد از بازی پرسپولیس و السد برگزار شود. با این حال سازمان لیگ فدراسیون فوتبال، صرفا به این خاطر که به حمایت از پرسپولیس متهم نشود، چشمش را روی موقعیت حساس پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا بست تا قرمزها، این بار و در آستانه بازی با السد، بزرگ‌ترین ضربه را از خودی‌ها بخورد.

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها