تقابل پرسپولیس و استقلال در توئیتر

بزن بریم دربی

در تاریخ 50 ساله دربی تیم پرسپولیس تا به حال 22 مرتبه مقابل رقیب سنتی و دیرینه خود به پیروزی رسیده است.
کد خبر: ۱۱۶۶۳۶۳
بردهای رویایی پرسپولیس در تاریخ 50 ساله دربی

به گزارش جام جم آنلاین ، البته یکی از این 22 پیروزی به همان رای سوپرجام اخیر برمی گردد که سرخ های پایتخت را سه بر صفر برنده اعلام کرد.

به هر حال پرسپولیس در 50 سال حضور خود در برابر استقلال گاهی اوقات بازی ها و نتایج بسیار درخشانی به دست آورده است.

این چند بازی را با هم مرور می کنیم.

نخستین چهارتایی سرخپوشان

تیم پرسپولیس در تاریخ 15 بهمن سال 1350 یعنی حدود 47 سال پیش نخستین «چهار تایی» خود را ثبت کرد.

در آن مسابقه تیم فوتبال پرسپولیس در لیگ سراسری مقابل استقلال قرار گرفت و چهار بر یک به پیروزی رسید.

کلانی در این مسابقه دو گل زد و ایرانپاک و خوردبین دیگر گلزنان پرسپولیس بودند.

شش تایی تاریخی

این همان مسابقه ای است که تصویری از آن وجود ندارد. این همان مسابقه ای است که پرسپولیسی ها پس از 45 سال هنوز به آن افتخار می کنند و مهم ترین موضوع مورد نظر برای کری خوانی های رایج بین دو تیم است. و در نهایت این همان مسابقه ای است که آبی ها پس از گذشت 45 سال نسبت به سلامت آن اعتراض دارند. این دربی تاریخی که شش گل به همراه داشت و هر شش گل سهم سرخ ها بود در تاریخ 16 شهریور سال 1352 برگزار شد. این مسابقه در نخستین دوره جام تخت جمشید برگزار شد.

پرسپولیس با درخشش همایون بهزادی در کنار کلانی و ایرانپاک، توانست ۶ گل به استقلال بزند و یک طرفه‌ترین نتیجه تاریخ دربی را ثبت کند. بهزادی اولین بازیکنی بود که در دربی تهران هت‌تریک کرد و تا قبل از ورود راجرز به ایران پیش از مسابقه، تیم را تمرین می‌داد. عملکرد استقلال در این بازی، آنقدر بد بود که رایکوف دقیقه ۶۴ دروازه‌بان تیم یعنی منصور رشیدی را بیرون بکشد و ناصر حجازی را به زمین بفرستد تا نتیجه پرگل‌تر نشود. با این حال، بهزادی در دقایق باقی مانده دو گل هم به حجازی زد تا پرسپولیسی‌ها، نتیجه‌ای بی سابقه تا امروز بدست آورند.

برد پرگل پس از مدت ها رخوت

در سیزدهم بهمن سال 1390 استقلال و پرسپولیس در شرایطی به مصاف هم رفتند که تساوی های پی در پی این دو تیم همه را کلافه کرده بود.

دنیزلی روی نیمکت پرسپولیس نشست اما این تیم تا دقیقه ۸۲، دو گل خورده بود و با اخراج اولادی یک بازیکن هم کمتر داشت. در این دقایق، ایمون زاید خرید تازه و ناشناخته پرسپولیس که نیمه دوم به زمین رفته بود دو گل پیاپی زد و بازی را مساوی کرد. در دقایق تلف شده، او توانست گل سوم را بزند و قهرمان پرسپولیسی‌ها در دربی تهران شود. دومین بازیکنی که پس از همایون بهزادی در تاریخ دربی، موفق به هت تریک شده است. این مسابقه در تاریخ دربی نیز ماندگار شد. این نخستین دیداری بود که پرسپولیس دو گل عقب بود اما یک گل جلو افتاد. پرویز مظلومی سرمربی وقت سرخ ها زمانی که تیمش هنوز دو بر صفر جلو بود لبخند رضایتی به لب داشت و پس از لقب «سوبله چوبله» به فکر لقب «پوبله» بود اما رویایش به دست بازیکنی به نام زاید به هدر رفت.

و یک چهارتایی تاریخی دیگر

لیگ پانزدهم، پرسپولیس هفته‌های ابتدایی در قعر جدول بود و خطر سقوط را حس می‌کرد. آن‌ها آ‎رام آرام، اوج گرفتند و با برد در دربی به صدر جدول صعود می‌کردند. برای اولین بار، دربی بر سر صدرنشینی لیگ برتر بود و برنده، در بالاترین جایگاه جدول قرار می‌گرفت. پرسپولیس با نمایشی طوفانی، از همان دقیقه پنجم جلو افتاد و در بیشتر دقایق بازی، حداقل دو گل با حریف فاصله داشت. آن‌ها با وجود از دست دادن یک پنالتی، ۴ گل به استقلال زدند و مهدی طارمی با دو گل و یک پاس گل، بیشترین نقش را در پیروزی تاریخی پرسپولیس بازی کرد. بعد از حدود ۴۳ سال، دربی تهران با رد و بدل شدن ۶ گل به پایان رسید و این بار هم برنده، سرخپوشان بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها