گرچه افزایش مجدد حقوق کارکنان تا قبل از پایان سال جاری در دستور کار دولت قرار گرفته، اما از اظهارات رئیس سازمان برنامه و بودجه این‌گونه برمی‌آید که فعلاً در حال بررسی بوده و باید مسائل مربوط به آن از جمله آثاری که می‌تواند در شرایط خاص فعلی اقتصاد به همراه داشته باشد، مورد توجه قرار گیرد. از این‌رو زمان اجرایی شدن این بسته هنوز مشخص نیست.
کد خبر: ۱۱۶۴۸۳۶

به گزارش ایسنا، محمدباقر نوبخت گفت: بستههای مدنظر دولت و نحوه اجرای آن در حال بررسی است. اقدامات باید سنجیده و درست باشد، چراکه در غیر این صورت، آثار سوئی را با خود به همراه خواهد داشت. در این حالت ما زمانی که میخواهیم یک بخش را ترمیم کنیم ممکن است آسیبی به بخشهای دیگر وارد شود که جبران آن بسیار سخت است. وی در ادامه با بیان اینکه ما در شرایط خاصی از اقتصاد قرار داریم که حجم نقدینگی فراوان باعث ایجاد مشکلاتی شده است، تاکید کرد: باید تمام سیاستها به شکلی به مرحله اجرا درآید که با توجه به حجم نقدینگی زیاد موجود، موجب ایجاد و افزایش تقاضایی که با عرضه برابری نمیکند، نباشد.

با این حال نوبخت یادآور شد که تمامی بستههای حمایتی دولت در حال بررسی بوده و به محض نهایی شدن در مورد آن اطلاعرسانی خواهد شد.

باید یادآور شد که گرچه دولت تاکنون بهطور مستقیم در رابطه با بسته خود برای افزایش حقوق توضیحی ارائه نکرده، اما برخی اخبار از این حکایت دارد که احتمالاً حقوقها تا ۵درصد دیگر افزایش یابد، اما اینکه این درصد افزایش نهایی شده و یا به چه گروههایی تعلق گیرد، هنوز مشخص نیست.

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین عنوان کرد: درمجموع دولت ۱۲ برنامه برای مقابله با تحریمها در دستور کار قرار داده که بخشی از آن نیز در بانک مرکزی در حال انجام است.

به گفته وی، برنامههایی که دولت دارد به ترمیم سیاستهای قبلی و یا برنامههای جدید اختصاص پیدا کرده تا بتواند نوعی ثبات را در بازارها ایجاد کند. از این رو سازمان برنامه و بودجه نیز در کنار اقداماتی که برای ثبات بازار دارد بهطور حتم آنچه که نهایی شود را اعلام خواهد کرد.

نوبخت افزود: برنامه جامع مقابله با تحریم از تیرماه آماده شده و براساس آن، علاوه بر تنظیم برخی بازارها، بستههایی برای حمایت و جبران دیده شده است.

نوبخت افزود: در پنج ماه نخست امسال 756هزار شغل ایجاد و درمجموع 40هزار نفر نیز از صف بیکاران سالهای قبل کاسته شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها