دولت فلسطین با اقدام آمریکا مقابله می‌کند

به دنبال فشارهای آمریکا بر دولت خودگردان و بستن دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین در این کشور، دبیرکل کمیته اجرایی ساف می‌گوید از رژیم صهیونیستی در دادگاه لاهه شکایت کرده است. پیشتر مقامات فلسطینی گفته بودند این اقدام جدید آمریکا را تلافی خواهند کرد. این اقدام ساف یک روز پس از بسته شدن دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین در آمریکا صورت می‌گیرد. روز دوشنبه یوسف‌المحمود، سخنگوی دولت تشکیلات خودگردان از بسته شدن دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف)در آمریکا ابراز تأسف کرد و گفت اسرائیلی که آمریکا از آن به عنوان دوست و متحد صحبت می‌کند امروز در تمام جهان به عنوان آخرین اشغالگر تاریخ شناخته می‌شود.
کد خبر: ۱۱۶۴۱۹۶

صائب عریقات عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) نیز اعلام کرد بستن دفتر ساف در آمریکا عواقب وخیمی در تخریب نظام بینالملل خواهد داشت و هدف از این اقدام، حمایت از رژیم اشغالگر اسرائیل و جنایات آن است. وی ادامه داد: آمریکا میتواند دست به اینگونه اقدامات یکجانبه با هدف خدمت به حزب راستگرای اسرائیل بزند و کمکهای مالی به ملت فلسطین را متوقف کند، اما نمیتواند اراده ملت ما را بگیرد. ما به مسیر قانونی و سیاسی خود بویژه در دادگاه لاهه برای تحقق عدالت ادامه خواهیم داد. جان بولتون مشاور امنیت ملی دولت آمریکا روز دوشنبه در یک سخنرانی بستن دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین در واشنگتن را اعلام کرده بود.

هم زمان با این واکنشها، هزاران نفر از فلسطینیان ساکن شهر راما... در کرانه باختری در اعتراض به قطع کمکهای آمریکا به آنروا (آژانس امداد و اشتغال آوارگان فلسطینی) تظاهرات کردند. معترضان با سر دادن شعارهایی علیه ایالات متحده آمریکا اقدام آن علیه آنروا را بشدت محکوم کردند. شرکتکنندگان در این تظاهرات همچنین پلاکاردهای زیادی را با خود حمل کردند که شعارهای متعدد ضدآمریکایی روی آنها نوشته شده بود. دو هفته پیش آمریکا به امید فشار آوردن بر دولت خودگردان اعلام کرد کمکهای مالی خود به آنروا را قطع خواهد کرد. هدر نائورت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا طی بیانیهای اعلام کرد: پس از کمک مالی 60 میلیون دلاری که در ماه ژانویه صورت گرفت، دیگر بخش اعظم این بار را به تنهایی به دوش نمیگیریم. واشنگتن پیش از این نیز 300 میلیون دلار از 365 میلیون دلار کمک مالی به آنروا را قطع کرده بود. برخی منابع اعلام کردند تصمیم قطع کامل کمکها در نشست اخیر جراد کشنر داماد دونالد ترامپ، رئیسجمهور آمریکا و مایک، پمپئو، وزیر خارجه این کشور اتخاذ شده است. آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی «آنروا» به حدود 9/5 میلیون پناهنده و آواره فلسطینی در کرانه باختری، نوار غزه، اردن، لبنان و سوریه کمک میکند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها