مشکلات اقتصادی و فرهنگی سبب شده جمعیت حیوانات رها شده در کلانشهرها بیش از گذشته شود و مشکلاتی مانند بیماری و خطر ابتلا به هاری افزایش پیدا کند، اما این ‌آشفته بازار برای بسیاری حکم ماهیگیری از آب گل‌آلود را دارد.
کد خبر: ۱۱۶۳۸۸۶

اگر‌ این روزها در فضای مجازی گشتی بزنید با سایت، کانال و صفحه‌های زیادی رو‌به‌رو می‌شوید که برای حمایت از حقوق حیوانات ایجاد شده‌اند.

اما حمایت از حقوق حیوانات بهانه‌ای بیش نیست و اگر نقاب از چهره برخی از این سایت‌ها و صفحه‌ها کنار برود با عده‌ای سودجو رو‌به‌رو خواهید شد که حیوانات را در شرایط نامناسب نگهداری می‌کنند تا با برانگیختن احساسات شهروندان جیب‌هایشان را پر کنند.

کم نیستند فرصت‌طلبانی که از روحیه حیوان‌دوستی انسان‌ها آگاه هستند به همین دلیل برای سوء‌استفاده از آنها نقشه می‌کشند.

یکی از روش‌هایی که مدتی است این سودجویان به کار می‌گیرند، ایجاد کمپ‌های نگهداری از حیوانات بی‌صاحب است.

آنها در فضای مجازی فعال هستند و با انتشار عکس‌هایی از حیوانات در شرایط بد به جمع‌آوری کمک‌های مالی اقدام می‌کنند.

این درحالی است که هیچ نظارتی روی فعالیت این افراد انجام نمی‌شود به همین دلیل باید به شهروندان هشدار داد قبل از کمک به این مراکز از درستی فعالیت آنها آگاه شوند.

مشکل این است افرادی که از این طریق به کلاهبرداری اقدام می‌کنند، ادعا می‌کنند مراکزشان در خارج از شهرها قرار گرفته به همین دلیل کمتر شخصی برای بازدید از آنها ابراز تمایل می‌کند. این بهانه سبب شده بسیاری از سودجویان فقط با انتشار چند عکس فعالیت خود را توجیه کنند.

اما نگهداری آنها از حیوانات به همین چند عکس محدود می‌شود.

بسیاری از فعالان حقوق حیوانات هشدار می‌دهند گردش مالی این مراکز میلیاردی است و برای حل مشکلات حیوانات بهتر است شهروندان به مراکزی که می‌شناسند و اقدام به تربیت حیوانات می‌کنند کمک کنند، زیرا نگهداری حیوانات بی‌صاحب در کمپ‌ها تقریبا بی‌فایده است و بهتر آن است که مردم به مدارس حیوانات کمک کنند؛ مدارسی که با تعلیم حیوانات آنها را برای به کار‌گیری به عنوان سگ نگهبان، سگ پلیس و سگ موادیاب آموزش می‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها