برای کشاورزان خوزستانی رسیدن پاییز یعنی یک پرسش، یک پرسش همراه با نگرانی، نگرانی از کشت، که آیا امسال هم می‌شود کشت پاییزه داشت یا نه؟ آخر کشاورزان خوزستانی چند سالی می‌شود که به خاطر کم شدن آب رودخانه‌های کرخه و جراحی و ... کشت پاییزه‌شان با اما و اگر همراه است و گاهی هم کلا تعطیل می‌شود. امسال اما سرپرست معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان احتمال عدم کشت پاییزه در این استان را رد کرده و می‌گوید: ممکن است کشت پاییزه امسال به تعویق بیفتد، اما احتمال این‌که کشت انجام نشود، وجود ندارد و کشاورزان هرچند با تاخیر کشت خواهند کرد.
کد خبر: ۱۱۶۳۶۵۰

حمیدرضا لشکری در گفتوگو با ایسنا گفت: مقدماتی در خصوص بحث تخصیص آب مورد نیاز کشت پاییزه کشاورزان انجام گرفته و قرار است تا پیش از جلسه جمعبندی این موضوع در ستاد بحران استان، با سازمان جهاد کشاورزی صحبتهای لازم در خصوص منابع آبی انجام بگیرد.

معلوم نیست که چقدر میتوان به سخنان و وعدههای سرپرست معاون حفاظت و بهرهبرداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان دلخوش کرد، زیرا وی در ادامه صحبت هایش احتمال انجام کشت پاییزه را به آسمان هم دوخته و گفته منتظر هستیم بارانهای موثری که مد نظر است اتفاق بیفتد تا شرایط منابع آبی در استان بهبود پیدا کند و پس از آن کشت انجام شود، چراکه در حال حاضر وضعیت منابع آبی استان خوب نیست و اگر قرار باشد شرایط به همین شکل ادامه پیدا کند، قطعا در بحث کشت پاییزه با مشکل مواجه خواهیم بود و به این دلیل به دنبال آن هستیم کشتهای پاییزه با تاخیر انجام شود تا شاهد بهبود وضعیت منابع آبی استان باشیم.

وی تاکید کرد: اگر کشت با اندکی تاخیر انجام بگیرد مشکل خاصی به وجود نخواهد آمد، اما اگر کشاورزان زود کشت کنند و شاهد بارش باران نباشیم و وضعیت منابع آبی نیز به همین شکل باشد، قطعا با خسارتهای جدی مواجه خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها