بسته حمایت از صنعت گردشگری به هیات دولت می‌رود

عدم وجود نقشه راه کلی برای صنعت گردشگری، آنگاه که با غیرقابل پیش‌بینی بودن وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور همراه می‌شود،‌ شلختگی بیشتر این حوزه و سردرگمی سرمایه‌گذاران و فعالان گردشگری را در پی خواهد داشت؛ نقشه‌ای که از آغاز روی کار آمدن دولت تدبیر و امید قرار بود در قالب سند جامع گردشگری مدون شود که تا امروز و پس از گذشت بیش از پنج سال، این طرح همچنان در انتظار تدوین و ارائه آن به پایان امسال موکول شده است.
کد خبر: ۱۱۶۳۰۴۷

به گزارش جامجم، در همین حال، عدم موفقیت برجام در عمل، بهواسطه خروج یکجانبه آمریکا، معادلات حلنشده گردشگری را هم پیچیدهتر از قبل خواهد کرد و در همین راستا، معاونت گردشگری سازمان صنایعدستی، میراث فرهنگی و گردشگری، بتازگی از تکمیل بسته حمایت از صنعت گردشگری و تحویل آن به هیات دولت در هفته آینده خبر داده است.

در این بسته حمایتی که مبنی بر کاهش یا به تعویق افتادن مالیات بر ارزش افزوده، عدم درج مهر در پاسپورت که خواسته جامعه هتلداران و دفاتر خدمات گردشگری است و استمهال یکساله برای بازپرداخت تسهیلاتی که هتلداران دریافت کردهاند در آن مطرح شده است.

در توضیح این بسته، محمد محب خدایی با اشاره به بیاطلاعی برخی از تشکلهای گردشگری بویژه مجریان تورهای ایران از محتوای این حمایتها، اظهار کرد: «برای تعیین محتوای حمایتها و تشویقها از جوامع و تشکلهای گردشگری مطابق با نیاز آنها، مشورت گرفته شده است. آنها درخواستهایی چون معافیت مالیاتی و رفع محدودیتهای بیمهای برای گردشگران خارجی را مطرح کردهاند که در این بسته لحاظ شده و همچنان درحال تکمیل است و در ادامه تشکلهای گردشگری همچنان میتوانند خواستههای خود را مطرح کنند.» معاون گردشگری همچنین تاکید کرده که پس از تحویل بسته حمایتی به دولت، با همراهی آژانسهای گردشگری کشور، جلسات مشترکی با بازارهای هدف ترتیب داده و تورهای آشناسازی برای شرکتهای خارجی برگزار خواهد شد.

قرار است این برنامه با جمهوری آذربایجان بزودی آغاز و با افغانستان و عراق ادامه یابد. همچنین این رویکرد در مورد بازار اروپا هم در دست اقدام است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها