مسئولان شهرستان دماوند استان تهران در واکنش به برخی اخبار شبکه‌های اجتماعی مبنی بر جاری شدن آب از دامنه‌های دماوند و پیوند آن با احتمال فوران آتشفشان، این موضوع را تکذیب کردند.
کد خبر: ۱۱۶۲۷۰۹

به گزارش ایرنا، رئیس اداره محیطزیست شهرستان دماوند اعلام کرد: هیچ اثر و نشانهای مبنی بر فوران آتشفشان دماوند تاکنون دیدهنشده است.

عباس میرزاکریمی افزود: جاری شدن سیل در منطقه «گزنک» استان مازندران در روزهای گذشته به سبب گرمای زمین در بازه زمانی طولانی و شیب موجود در کوه دماوند بوده است و هیچ پیوندی با آتشفشان ندارد.

وی ادامه داد: در این فصل سال احتمال آب شدن برف در کوهها بویژه قله دماوند وجود دارد که اگر مقداری از برفها آب شود به علت شیب تند قله و حجم بالای یخچالهای آب شده ممکن است به بروز سیلاب بینجامد.

این مقام مسئول تاکید کرد: تغییر شرایط آبوهوایی و آب شدن برف قله پیوند کمی با گرم شدن بدنه قله دارد.

میرزاکریمی ادامه داد: از سوی دیگر هرگونه احتمال فعال شدن آتشفشان با نشانههایی همراه است و تا فوران آن زمان طولانی نیاز است که تاکنون هیچ علامتی برای اثبات آن دیده نشده است.

رئیس اداره محیطزیست شهرستان دماوند در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال فوران آتشفشان در آینده وجود دارد، عنوان کرد: چون این قله آتشفشانی است احتمال فعال شدن وجود دارد اما بهطور قطع زمان آن مشخص نیست و قله در سالهای گذشته نشانهای مبنی بر فوران نداشته است.

میرزاکریمی از شهروندان خواست برای کسب این دسته از اطلاعات مهم به دیدگاهها و اطلاعرسانی مراجع رسمی استناد کنند.

فرماندار دماوند نیز فعال شدن آتشفشان دماوند را شایعه خواند و گفت مردم نگران نباشند.

مجید صفری افزود: بررسیهای علمی و استعلام از ستاد مدیریت بحران استان نیز بر واقعیت نداشتن این موضوع حکایت دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها