به گزارش دیجیاتو، روسیه قصد دارد پس از شکست فیلترینگ تلگرام، فناوری‌های دقیق‌تری را برای فیلتر کردن این پیام‌رسان به کار ببرد. روسیه در ماه‌های پیش پیام‌رسان تلگرام را به‌دلیل مقاومت این شرکت در برابر اجازه دسترسی به داده‌های رمزنگاری شده کاربران، فیلتر کرد. این موضوع برای کاربران دردسرهایی به همراه داشت.
کد خبر: ۱۱۶۲۲۳۹

برخی سرویسهای گوگل برای کاربران این کشور از دسترس خارج شد، تماس صوتی وایبر از کار افتاد و دسترسی به برخی از سرویسهای ابری آمازون، اپلیکیشنهای ابری خودروهای ولوو و دوربینهای شیائومی نیز ممکن نبود. مشکلی که پیش از این وجود داشت این بود که فیلتر کردن آدرسهای IP مرتبط با تلگرام منجر به قطع شدن دسترسی به برخی سرویسهای دیگر با آدرسهای مشترک شده بود. بهدنبال این اتفاقات بهطور موقت فیلترینگ تلگرام متوقف شد و اکنون این پیامرسان در روسیه در دسترس کاربران است. بزودی قرار است بدون ایجاد اختلال در ترافیک اینترنت این کشور فیلترینگ تلگرام اجرایی شود.

بنا بر گزارش رویترز از روز 6 آگوست (15 مرداد) سازمان نظارت بر ارتباطات روسکومنادزور و سرویس امنیت فدرال روسیه در حال آزمایش سیستمی هستند که مسدود کردن سرویسهای خاص را بهطور دقیقتری انجام میدهد. این سیستم که بازرسی بسته عمیق نام گرفته بهطور موشکافانهای ترافیک اینترنت را تحلیل میکند و با شناسایی جریان داده خدمات خاص، اقدام به فیلتر آنها میکند. به گفته یکی از مدیران اجرایی دخیل در این پروژه براساس زمان بندیها قرار بوده در 20 آگوست (29 مرداد) نتیجهگیری آزمایشهای مشخص شود، اما اکنون این زمان به تعویق افتاده است. در تماس رویترز با روسکومنادزور، این سازمان گفته اطلاعی از موضوع ندارد. سرویس امنیت فدرال و پاول دورف، بنیانگذار شرکت تلگرام نیز پاسخی به سوالات رویترز ندادهاند. بر اساس اسناد، از 9 شرکت فناوری محور روسیه دعوت شده فناوریهای مرتبط با بازرسی عمیق بستهها را برای آزمایش ارائه دهند. بنا بر گفتههای منبعی نزدیک به روسکومنادزور و یکی از مدیران اجرایی یکی از این 9 شرکت، هدف انتخاب موثرترین فناوری است. پس از آن در صورت نیاز فناوری بهبود مییابد و در نهایت روی شبکههای تمامی اپراتورهای مخابراتی روسیه اجرا میشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها