زمان احتمالی تحقق این فناوری: ۲۰۲۰

تولید اندام‌های انسانی برای انجام تحقیقات علمی

عبارت «مزرعه انسانی» ما را به یاد فیلم‌های ترسناک کم خرج می‌اندازد. اما حقیقت این است که این مزارع می‌توانند تا چند سال آینده در تحقیقات علمی و پزشکی، انقلابی به وجود آورند. سال‌هاست در تحقیقات علمی از حیوانات استفاده می‌شود و این موضوع همیشه مورد بحث و گفت‌وگو بوده است. بنا به گفته سازمان حمایت از حقوق حیوانات آمریکا، هر سال بیش از صد میلیون حیوان در درس‌های زیست‌شناسی، آموزش‌های پزشکی، آزمایش‌های تجربی و آزمایش‌هایی که درخصوص مواد شیمیایی، دارو و لوازم آرایشی و بهداشتی صورت می‌گیرد، کشته می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۶۱۴۳۴

اما ایجاد مزرعه انسانی باعث میشود دیگر به آزمایش روی حیوانات نیازی نباشد و کنار گذاشته شوند. البته مزرعه انسانی به معنای تولید واقعی انسان نیست. بلکه به استفاده از بافتهای انسانی که از پیش وجود داشته و اندامهای مختلف بدن انسان را تولید میکنند، اشاره دارد. دانشمندان میتوانند با استفاده از این بافتها، اندامهای مختلف انسانی و نوعی سیستم اندامی تولید کنند که در آزمایشها و تحقیقات علمی بهکار ببرند و واکنشهای مشابه همان اندامهای بدن انسان را نسبت به داروها و دیگر مطالعات علمی مشاهده کنند.

این سیستمهای اندامی باعث میشود هیچ حیوان یا انسانی در آزمایشها صدمه نبیند. علاوه بر آن، نتایج بهدست آمده در آزمایشهای حیوانی همیشه منطبق با واکنشهای انسانی، مثلا در برابر یک بیماری یا دارو نیست. استفاده از مزرعه انسانی باعث میشود نتایج تحقیقات و بررسیها، دقیقتر و مفیدتر باشد.

البته تاکنون برخی از این سیستمهای اندامی تولید شدهاند. به عنوان مثال دانشمندان برای بررسی آسم در حال تولید سیستمهای پنج اندامی هستند. اما در آیندهای نهچندان دور میتوان امیدوار بود به جای حیوانات، فقط از مزارع انسانی استفاده شود.

البته در برخی آزمایشها، مانند تحقیق در مورد آلزایمر، ممکن است همچنان به استفاده از حیوانات نیاز باشد. اما مسلما بیشتر حیوانات از آزمایشهای ظالمانه نجات پیدا میکنند.

منبع: quantumrun.com

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها