عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با جام جم آنلاین:

خواسته اصلی مردم در شرایط فعلی، توجه به معیشت اقشار آسیب پذیر است

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت وگو با جام جم آنلاین:

دولت برای حل مشکلات از مردم استمداد بطلبد

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت:این حق نمایندگان است از دولتمردان از جمله وزرا و شخص رئیس جمهور درباره عملکرد دولت توضیح بخواهند و مدیریت آنها را مورد نقد و بررسی جامع قرار دهند.
کد خبر: ۱۱۶۱۲۴۳
دولت برای حل مشکلات از مردم استمداد بطلبد

سید کمال سجادی در گفت وگو با جام جم آنلاین با تاکید براین‌که مجلس شورای اسلامی دو وظیفه مهم قانونگذاری و نظارت بر اجرای مصوبات را به عهده دارد، عنوان کرد: بعد نظارتی مجلس بسیار مهم تر از تدوین و تصویب قانون است، چون کشور مصوبات متعددی را پشت سر گذاشته که بخش عمده ای از آن به دلایل مختلف از سوی قوه مجریه به‌عنوان اجرا کننده اصلی عملیاتی نشده است. آقایان در مجلس باید از دولت ها مطالبه گری کنند آیا قوانینی که ماه ها چکش کاری ودر نهایت به تصویب می رسد به درستی برای سهولت امور و رفع موانع در جامعه به اجرا در می آیند یا خیر؟

سجادی با بیان این‌که دولت یازدهم و دوازدهم نواقص زیادی بویژه در بخش اقتصاد و کنترل بازار دارد، بیان کرد: باز پس گیری رای اعتماد مجلسی ها طی چند هفته از دو وزیر کار و اقتصاد نشان می دهد برخی از افرادی که پست های کلیدی دولت را به دست گرفته اند از کارآمدی لازم در تخصص انتصابی خود برخوردار نبوده اند و ضرورت دارد هر چه زودتر تغییر کنند. بویژه تغییرات و ترمیم تیم اقتصادی دولت، افزون بر نمایندگان، مطالبه امروز مردم است و حتما باید این امر بسرعت رخ دهد.

وی کابینه دولت دوازدهم را نیازمند وزرایی با دانش و هماهنگ در حوزه های مسئولیتی خود دانست وگفت : این‌که یک وزیر در مورد یک مشکل موجود در کشور سخنی می گوید و متولی فلان وزارتخانه عکس آن را مسأله را مطرح می کند، نشان دهنده ناهماهنگی در بدنه دولت است. این موضوع به بحران های اقتصادی و سیاسی جامعه بدتر دامن می زند.

وی عمده مشکلات موجود در اقتصاد کشور را ناشی از ضعف مدیریتی مورد ارزیابی قرار داد و افزود: تحریم‌های آمریکا تاثیر چندانی بر وضعیت موجود بازار و فضای کسب و کار ندارد، چون اولا خیلی پیش از اینها ما مشکلات اقتصادی داشتیم و در ثانی هنوز همه تحریم‌های ثاونیه علیه ایران به اجرا در نیامده است. دولت ها از جمله دولت روحانی موظف است با به کار گیری نظریه اقتصاد مقاومتی که رهبری انقلاب سال هاست نسبت به اجرای آن تاکید می‌کنند یک نقشه راه با ثبات و بدون کمترین نوسان برای اداره اقتصاد به جامعه ارائه کنند.

محمدرضا شجاعیان/جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها