در حالی که طی ماه‌های گذشته قیمت هر کیلوگرم مرغ به 7000 تومان افزایش یافت اما بناگاه با افزایش صعودی این رقم به بیش از ۱۱ هزار تومان رسید.
کد خبر: ۱۱۶۰۷۸۲

به گزارش میزان، روند افزایش قیمت مرغ طی چند هفته گذشته آغاز شد و هر روز این روند رو به رشد ادامه یافت و به رقم بیش از ۱۱ هزار تومان رسید تا رکودجدیدی را برای خود ثبت کند.

این روند افزایشی در حالی رخ داده است که طی یکیدو ماه گذشته هر کیلوگرم مرغ حتی با رقم 7000 تومان هم به فروش میرسید و در آن زمان نارضایتی بسیاری از مرغداران را پدید آورده بود.

فعالان این بخش مدعی بودند، افزایش نرخ ارز و قیمت نهادههای دامی موجب ضرر و زیان مرغداران شده و خواستار افزایش قیمت بودند.

مهدی یوسفخانی، رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی در گفتوگو با میزان اظهار کرد: سخت شدن شرایط تولید و گرمای هوا موجب کاهش تولید شده که از عوامل افزایش قیمت مرغ است.

وی افزود: از طرفی افزایش قیمت نهادههای دامی، هزینه تولید را افزایش داده که بر قیمت تمامشده اثر گذاشته است. البته در این میان ستاد تنظیم بازار، قیمت هر کیلوگرم مرغ را 8175 تعیین کرد تا بتواند بازار این محصول پروتئینی را تنظیم کند، اما در این امر موفق نبود. همچنین محمد یوسفی، رئیس انجمن پرورشدهندگان مرغ گوشتی درباره دلایل افزایش قیمت مرغ اظهار کرد: اقلام تشکیلدهنده دان و نهادهها طی ماههای اخیر افزایش یافته و قیمت تمامشده را بالا برده است.

یوسفی تاکید کرد: سال گذشته قیمت ذرت کیلویی ۷۵ تومان بود، اما اکنون کیلویی ۱۲۰۰ تومان به فروش میرسد، از طرفی هر کیلو کنجاله سویا ۱۳۵۰ تومان بود که اکنون ۲۵۰۰ تومان به فروش میرسد.

رئیس انجمن پرورشدهندگان مرغ گوشتی درباره دلایل افزایش قیمت نهادههای دامی گفت: قیمت ارز، گران شدن قیمتهای جهانی و تخصیصنیافتن ارز در زمان مقرر از دلایل افزایش قیمتهاست.

وی افزود: خرداد مرغ با قیمت ۶۵۰۰ تومان به فروش میرسید که با زیان 2000 تومانی برای تولیدکنندگان همراه بود و قیمت واقعی مرغ نبود.

یوسفی با بیان اینکه گرمای هوا موجب شد تا تولید در استانهای شمالی و جنوبی با کاهش مواجه شود، گفت: مرغ با قیمت ۹۵۰۰ تا ده هزار تومان با توجه به قیمت نهادهها به قیمت واقعی رسیده است.

رئیس انجمن پرورشدهندگان مرغ گوشتی با بیان اینکه دولت در حال حاضر بهطور غیرمستقیم در حال دادن یارانه برای مرغ است، خاطرنشان کرد: دولت باید این یارانه را به اقشار آسیبپذیر بپردازد تا در خرید مرغ دچار مشکل مواجه نشوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها