کاهش 24درصدی سفر اروپایی‌ها به ایران

از دی ۹۶ سفر گردشگران اروپایی به ایران رو به کاهش گذاشته است. سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هم اعلام کرده در بهار امسال اروپایی‌ها ۲۴ درصد کمتر به ایران آمده‌اند؛ عقب‌نشینی‌ای که بیشتر ناشی از تنش‌های سیاست داخلی و بین‌المللی ایران بوده است. با این حال برخی از تورگردان‌ها معتقدند علت ریزش آماری آن است که ایران دیگر در سلیقه گردشگر اروپایی نیست.
کد خبر: ۱۱۶۰۳۵۹

به گزارش ایسنا، در سه ماه نخست امسال عراقیها ۷۵ درصد، اتباع آذربایجان و افغانستان به ترتیب ۳۰ و ۲۸ درصد و ترکیهایها ۲۴ درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته بیشتر به ایران سفر کردند؛ جمعیتی که رشد ورود گردشگران خارجی به ایران را طبق اعلام رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری، بیش از ۳۰ درصد افزایش داده است؛ مسافرانی که میزان درآمدشان برای ایران مشخص نیست و به نظر میرسد تنها نمودارهای جمعیتی گردشگری را تکان دادهاند.

ابراهیم ابراهیمی، از جمله تورگردانهای مستقل که خارج از تشکلهای صنفی در گردشگری فعالیت میکند، درباره هدفگذاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری روی کشورهای همسایه با توجه به افزایش سفر آنها به ایران در چهار ماه گذشته گفت: آنهایی که با کاهش ارزش ریال به ایران سفر میکنند و مواد غذایی از ایران میخرند، گردشگر نیستند. درست است آمار آنها در ترددها محاسبه میشود ولی گردشگر تعریف مشخصی دارد. باید برای کشور درآمدزایی داشته باشد، نه آنکه مرغ، گوشت ، برنج و مایحتاج اولیه مردم ما را بخرد و به کشورش ببرد. گردشگر باید فرش و صنایعدستی بخرد، به هتل پول بدهد، موزه برود و برای دیدن آثار تاریخی پول پرداخت کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها