گزارشی از انتقال مرتضی به یوپن بلژیک

پورعلی‌گنجی: می‌خواهم پله پله پیشرفت کنم

مرتضی پورعلی‌گنجی بهترین مدافع میانی فوتبال ایران، سرانجام تیم جدید خود را انتهاب کرد. او به باشگاه «یوپن» در بلژیک ملحق شد. این باشگاه اخیرا به سعید عزت‌اللهی هم پیشنهاد داد و قصد داشت او را جذب کند. بعد از یک شروع بد در لیگ بلژیک، سران یوپن تصمیم گرفتند تا تیم خود را تقویت کنند. این باشگاه در پست های دفاعی خود با مشکلاتی روبه‌روست و قصد دارد با چند خرید، این مشکلات را به حداقل برساند. مرتضی پورعلی‌گنجی یکی از همین خریدها بود. این بازیکن ابتدا به ترکیه رفت و با باشگاه ترابوزان مذاکره کرد که به نتیجه نرسید و تصمیم گرفت ترکیه را ترک کند. مشکل اینجا بود که آن باشگاه اصرار داشت مرتضی در صورت نیاز هافبک دفاعی هم بازی کند. پورعلی‌گنجی اما تاکید کرد در این صورت باشگاه باید پول بیشتر به او پرداخت کند.
کد خبر: ۱۱۵۹۸۴۵

ماجرای ماکه له له

در نهایت مرتضی و ترابوزان به توافق نرسیدند و او ترکیه را ترک و راهی بلژیک شد. این پیشنهاد از چندی قبل به دستش رسید. باشگاه بلژیکی حاضر بود رقم قابل توجهی به مرتضی پیشنهاد کند. سرمربی آن یعنی ماکه له‌له هم اطلاعاتی را که باید از این مدافع ایرانی به دست آورده بود. او همان بازیکنی بود که وقتی رئال را ترک کرد، این باشگاه با بحران روبه‌رو شد. در سال 2002 وقتی کارلوس کی روش به نیمکت این باشگاه رسید، تاکید داشت باید بازیکنی مثل له‌له حفظ شود تا کمربند میانی تیم، با مشکل روبه‌رو نشود ولی پرز رئیس رئال سرانجام با افزایش دستمزد این بازیکن موافقت نکرد تا او این باشگاه را ترک کند و به چلسی ملحق شود. همین انتقال باعث شد تا ساختار دفاعی رئال مادرید به مشکل بخورد و گل‌های عجیب و غریبی هم دریافت کند.

انتقاد نصفه و نیمه

بیش از 18 سال از آن روزها می گذرد و حالا ماکه له‌له سرمربی یوپن است. این باشگاه بلژیکی تمام شرط و شروط مرتضی را برای امضای قرارداد پذیرفت و گویا بالای یک میلیون یورو برای خرید او هزینه کرده است. بعد از انتقال مرتضی به این باشگاه، انتقادهایی هم در فضای مجازی صورت گرفت. عده‌ای اعتقاد داشتند چرا مرتضی باید به قعرنشین لیگ بلژیک برود؟ آیا مسایل مالی نقش تعیین‌کننده‌ای در این قرارداد داشته است؟ یوپن در سه بازی قبلی خود در لیگ بلژیک شکست خورده و با 13 گل خورده در قعر جدول رقابت‌ها به سر می برد.

تمجید مدیر یوپن از مرتضی

باشگاه یوپن امیدوار است با مرتضی مشکلات دفاعی تیمش به حداقل برسد. کریستوف هنکل مدیر این باشگاه درباره انتقال دو ساله مرتضی می گوید: «به‌عنوان بازیکن ثابت تیم ملی فوتبال ایران که تجربه بازی در چند لیگ در قاره آسیا را دارد، باید بگویم که مرتضی از توانمندی بالایی برخوردار است و می‌تواند به ما کمک کند. با وجود اینکه او ۲۶ سال دارد ولی از تجربه بالایی برخوردار است و در رویدادهای مهمی بازی کرده و همین موضوع می تواند خیلی به تیم ما کمک کنداو ادامه می‌دهد: «ما خیلی خوشحالیم که او تصمیم گرفت تا به یوپن بپیوندد. مطمئن هستیم که او می تواند به دفاع ما نظم و ثبات دهد. ما به بازیکن جدید خودمان خوشامد می‌گوییم

هجوم ایرانی‌ها به پیج باشگاه

در این بین اتفاق جالبی هم افتاد. پیچ این باشگاه از شب گذشته تا به حال شاهد حضور تعداد قابل توجهی از ایرانی‌ها بوده است. از آنجا که یوپن تیم کم طرفداری در بلژیک است، پیج آنها در اینستاگرام هم نه فالوور زیاد دارد و نه لایک اما از لحظه انتقال مرتضی به این باشگاه، ایرانی‌ها به پیج باشگاه رفته اند. اتک آنها البته خیلی مثبت است و با استقبال گرم طرفداران بلژیکی روبه‌رو شده است. ایرانی‌ها برای مرتضی آرزوی موفقیت کردند. جالب اینجاست که بعضی‌ها توقع داشتند تا ایرانی‌های بیشتری به پیج باشگاه یوپن بروند و مدام می‌نوشتند چرا اینجا ایرانی کمه؟! پست‌های قبلی باشگاه یوپن قبل از حضور مرتضی بیش از 300 لایک نداشت ولی وقتی آنها از انتقال مرتضی به باشگاه خود خبر دادند، این پست چیزی حدود 2000 لایک خورد که برای خودشان هم جالب بود. ایرانی‌های زیادی هم کامنت گذاشتند.

واکنش مرتضی

پورعلی‌گنجی بعد از این انتقال، سریعا خود را آماده بازی برای یوپن خواهد کرد. این بازیکن حالا تمرکز خود را روی تمرینات و حضور موفق در این باشگاه گذاشته است. او تنها به گفتن چند جمله در این باره بسنده می کند: «دوست دارم در یوپن پیشرفت کنم. می خواهم پله پله به پیشرفت برسم و امیدوارم تصمیمی که گرفتم، تصمیم خوبی بوده باشد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها