مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: از ابتدای سال 93 تا تیر امسال 2912 راننده زندانی با مبلغ بدهی بالغ بر 3000 میلیارد و 549میلیون ریال از ندامتگاه‌های کشور آزاد شده و به آغوش جامعه بازگشته‌اند.
کد خبر: ۱۱۵۹۰۲۳

به گزارش جامجم، اسدا... جولایی افزود: از رمضان سال 69 تاکنون بیش از 115 هزار محکوم غیرعمد با همت خیرین و همیاری نهادهای ذیربط از بند زندان رهایی یافتهاند که سهم شرکتهای بیمهگر در تحقق این آزادیها هرچند کوچک بوده، اما به دلیل رقم دیات سنگین فوتی و جرحی اثرگذار است.

وی با اشاره به تلاش 18 ساله این نهاد مردمی در راستای اصلاح قانون بیمه اجباری شخص ثالث عنوان کرد: در گذشته به دلیل نبود ضمانت اجرایی قوی و نقص برخی مواد قانونی در حمایت از افراد آسیبدیده یک سانحه رانندگی، با وقوع یک تصادف هم مصدوم گرفتار مشکلات خودش بود و هم مسبب که ناخواسته و بر حسب یک سهلانگاری به پرداخت یک بدهی میلیونی و بعضا میلیاردی محکوم شده بود و به واسطه آن در حبس یا آستانه ورود به زندان قرار داشت.

مدیرعامل ستاد دیه کشور بیان کرد: برای حمایت از زندانیان ضمن برگزاری کارگروههای ویژه با همیاری خالصانه نمایندگان مجلس دورههای هفتم و هشتم، شهریور 1387 در نهایت قانونی به تصویب رسید که بعد از طی مراحل آزمایشی خود طی چند مرحله، اردیبهشت سال 95 در پایان به صورت دائمی تصویب شد تا به برکت آن آمار 30 هزار و 200نفری رانندگان زندانی در سال 82، امروز به 300بدهکار فعلی تقلیل پیدا کند.

جولایی یادآور شد: در موضوع تصادفات رانندگی اولویت این مجموعه مردمی همواره حمایت از شخص مصدوم یا اولیایدم بوده و قصد ما بیش از آنکه در آزادی یک راننده به استخلاص یک فرد کاهل یا غافل مربوط باشد، به تامین هزینههای سنگین درمانی و پزشکی یک هموطن مجروح یا آنها که در پی یک تصادف حقشان زایل شده معطوف است.

وی با اشاره به همکاری ستاد دیه و صندوق تامین خسارتهای بدنی گفت: از ابتدای سال93 تا تیر امسال تعداد 2912 راننده زندانی با مبلغ بدهی بالغ بر 3000 میلیارد و 549میلیون ریال از ندامتگاههای سطح کشور آزاد و به آغوش جامعه بازگشتهاند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها