دبیر انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی با تاکید بر این‌که انجام لیپوساکشن در مطب‌ها و حتی کلینیک‌های پوست ممنوع و غیرقانونی است، گفت: بعد از عمل لیپوساکشن بازگشت چربی صد درصد امکان‌پذیر بوده چرا که هر سلول چربی هزار برابر حجم خودش را می‌تواند پیدا کند. البته قسمت‌های ساکشن شده دیرتر رشد می‌کند و باید توجه داشت که رژیم غذایی و ورزش دو اصل مهم در کاهش وزن و چربی بدنی به‌شمار می‌روند.
کد خبر: ۱۱۵۸۳۹۸

بابک نیکومرام در مورد عمل ساکشن گفت: زمانی که عملی همچون لیپوساکشن در مطب انجام شود به دلیل اینکه نمیتوان در این مراکز تغییرات آب و الکترولیت بدن را سنجید و احتمال کمخونی شدید یا خونریزی داخلی وجود دارد، بسیار خطرناک بوده و میتواند عواقبی را همچون مرگ برای فرد به همراه داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه طبق اعلام وزارت بهداشت انجام لیپوساکشن در مطبها و حتی کلینیکهای پوست ممنوع و غیرقانونی است، افزود: این عمل تنها در مراکز جراحی محدود و بیمارستانها میتواند انجام شود و عمل نیز تنها باید توسط گروه جراحان فوقتخصص پلاستیک یا پزشکانی که دورههای مصوب وزارت بهداشت را گذراندهاند انجام شود.

وی هشدار داد: استفاده از لیپوساکشن را بهعنوان یک روش کاهش وزن و همینطور بهعنوان پیشگیری از خطرات چاقی را به هیچعنوان تائید نمیکنیم چرا که فرد برای بهدست آوردن وزن مناسب و کاهش چربی بدنی باید
رژیم غذایی مناسب و تحرک بدنی و ورزش را مدنظر قرار دهد و در صورتی که این موضوعات جواب نداد برای برخی از چربیهای مقاوم میتوانیم به صورت محدود بخشی از آن را لیپوساکشن کنیم.

این متخصص اضافه کرد: گاهی بیمار 110 کیلوگرم وزن دارد و شاخص توده بدنی بالای ۴۰ دارد و برداشتن نهایت ده لیتر چربی از آن تأثیر چندانی نداشته و احتمالاً طی چهار ماه آینده با عادات غذایی نامناسب آن چربی دوباره به بدن بازمیگردد همچنین انجام این عمل میتواند خطرات و عوارض زیادی را به همراه داشته باشد. / جامجم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها