روسیه نسبت به تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه جمهوری اسلامی ایران، ابراز ناامیدی عمیق کرده است.
کد خبر: ۱۱۵۷۹۷۴
جدیدترین موضع روسیه در مورد تحریم های ایران

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، وزارت خارجه روسیه امروز سه شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ما واقعا از اقدامات آمریکا برای اعمال مجدد تحریم‌های ملی اش علیه ایران، ناامید شدیم.

وزارت خارجه روسیه افزود: مسکو همه اقدامات لازم را برای نجات توافق هسته‌ای 2015 با ایران و حفظ منافع اقتصادی مشترک با تهران انجام خواهد داد.

این بیانیه افزود: این اقدام آمریکا نقض آشکار قطعنامه 2231 سازمان ملل درباره توافق هسته‌ای ایران و نقض قوانین بین‌المللی است. توافق هسته‌ای ایران که ترامپ در ماه می از آن خارج شده است، تاکنون اثربخشی خود را نشان داده است.

وزارت خارجه روسیه از جامعه بین‌المللی خواست تا اجازه ندهد دستاوردهای مهم و بزرگ این دیپلماسی چند جانبه ، فدای بلندپروازی‌های آمریکا با هدف امتیاز گرفتن از ایران، شود. تجربه بلندمدت نشان داده است که امتیاز گرفتن از ایران با اعمال فشار امکان پذیر نخواهد بود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با امضای یک دستور اجرایی در روز دوشنبه فرمان شروع موج جدیدی از تحریم‌های ضدایرانی را صادر کرد. به موجب این دستور اجرایی، تحریم‌های ازپیش برنامه‌ریزی‌شده ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی ایران، اعمال خواهند شد. ترامپ اعلام کرد که هدف از این سیاست‌ها وارد آوردن "حداکثر فشار اقتصادی" بر ایران است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها