در بیستمین جشن بزرگ سینمای ایران دو فیلم «خوک» و «بدون تاریخ بدون امضاء» هر کدام با نامزدی در 10 رشته رکورددار شدند.
کد خبر: ۱۱۵۷۶۷۵

به گزارش ایسنا، داوران جشن خانه سینما در چند وقت اخیر بیش از 70 فیلم سینمایی اکران شده را که در بازه زمانی مدنظر آییننامه جشن قرار میگیرند تماشا و در نهایت 35 فیلم را در رشتههای گوناگون نامزد دریافت جایزه کردند.

در این بین فیلمهای خوک به کارگردانی مانی حقیقی و بدون تاریخ بدون امضاء که اولی در جشنواره فیلم فجر هم حضور نداشت رقابت تنگاتنگی با هم دارند و در ده رشته نامزد دریافت جایزه شدهاند.

در رده بعدی رکوردداران نامزدی جشن خانه سینما، فیلمهای «به وقت شام» ابراهیم حاتمیکیا و «خفهگی» فریدون جیرانی با 7نامزدی، «سارا و آیدا» مازیار میری با 6 نامزدی، «عصبانی نیستم» رضا درمیشیان با پنج نامزدی، «چهارراه استانبول» مصطفی کیایی با چهار نامزدی و «فِراری» علیرضا داودنژاد، «سد معبر» محسن قرایی و «بیست و یک روز بعد» محمدرضا خردمندان با سه نامزدی در ردههای بعدی قرار دارند.

همچنین فیلمهای مسعود کیمیایی (قاتل اهلی)، رامبد جوان (نگار) و شهرام مکری (هجوم) از فیلمهایی هستند که در دو رشته نامزد دریافت جایزه شدهاند.

اما در میان اسامی نامزدها تعداد فیلمهایی که در یک رشته نامزد شدهاند قابل توجه است که از بین 35 فیلم، 17 اثر فقط در یک رشته نظر داوران را جلب کردهاند و به فیلمهای «دلم میخواد» بهمن فرمانآرا، «زادبوم» ابوالحسن داودی، «ملی و راههای نرفتهاش» تهمینه میلانی و «مالاریا» پرویز شهبازی میتوان اشاره کرد.

نامزدهای بیستمین جشن خانه سینما به ریاست علی نصیریان در حالی اعلام شدهاند که برای آخرین سال جشن به صورت آییننامه سالانه برگزار میشود و قرار است از سال آینده جدیتر به شیوه آکادمی برپا شود.

همچنین با توجه به شرایط اقتصادی، مدیران خانه سینما تصمیم گرفتهاند جشن بزرگی را امسال برگزار نکنند، ولی جزئیات چگونگی اجرای آن هنوز رسانهای نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها