یکی دو هفته پیش در همین ستون نوشتیم هنرمندان طی سال‌های گذشته وعده‌های فراوانی مبنی بر برگزاری کنسرت رایگان یا با بلیت‌های ارزان و اقتصادی به مردم داده‌اند و هیچ خبری هم از عملی کردن این وعده‌ها نشده است. همان‌طور که آن طرف ماجرا را روایت کردیم، باید این طرف را هم روایت کنیم و اقدام هنرمندی را که پیشنهاد برگزاری کنسرت رایگان در سطح شهر داده است، تجلیل کنیم.
کد خبر: ۱۱۵۷۰۲۸

همایون شجریان، خواننده موسیقی ایرانی که طی سالهای گذشته همواره حاشیههایی داشته و البته هرگز پاسخی به آنها نداده، اعلام آمادگی کرده و گفته در صورت اینکه اجازه چنین کاری از سوی مسئولان به او داده شود، از این فرصت استقبال میکند. او همچنین تاکید کرده هر کاری که موجب بهبود حال جامعه و شادمانی مردم شود را انجام میدهد و هیچ چشمداشت مالی هم نخواهد داشت.

بعد از این ماجرا بود که دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم اعلام کرد مجوزهای لازم به این اجرا را میدهد و مخالفتی با برگزاری کنسرتهای خیابانی ندارد.

این یک طرف ماجراست و میتواند شروع خوبی برای شکلگیری چنین رویدادهایی باشد، رویدادهایی که در دیگر کشورها برگزار شده و مخاطبانی هزاران نفری دارد، هم به بهبود حال جامعه میانجامد و هم فرصت تماشای اجرای زنده موسیقی را برای همه اقشار جامعه با هر شرایط اقتصادی فراهم میکند.

اما جا دارد دفتر موسیقی ابتدا زیرساختهای این عمل را بررسی کرده و پس از حصول اطمینان، نظر خود را اعلام کند. طبعا چنین کنسرتی نیاز به مجوزهایی دارد که میان وزارتخانهها و نهادهای مختلف دربارهاش صحبت و برنامهریزی میشود. حالا وزارت ارشاد هم به برگزاری کنسرت خیابانی چراغ سبز نشان داده و آن طرف ماجرا هم خواننده توانمندی است که همه مردم دوستش دارند و کارهایش را دنبال میکنند. در چنین شرایطی مردم میتوانند خرسند باشند از اینکه احتمال برگزاری چنین رویدادی وجود دارد، اما از همین حالا میتوان حدس زد زیرساختها به این سرعت برای برگزاری کنسرت خیابانی آماده نباشد و نهادهای مسئول هم با برگزاری جلسات متعدد نسبت به انجام آن فعلا مردد باشند یا مخالفت کنند.

هنرمندان به قول معروف برادری خود را ثابت کردند، کاش مدیرانی که قرار است مجوزهای لازم را اعطا کنند، هم اول با هم جلسه بگذارند و بعد اقدامهای تبلیغاتی انجام دهند.

امید رحمانی

روزنامهنگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها