این ماجرای باستان‌شناسان ادبی هم ماجرایی است برای خودش. اینها که می‌روند سراغ حقایق پوشیده زندگی ادبیاتی‌های معروف دنیا. حالا هم خبر رسیده که آنها در تازه‌ترین شاهکارشان دریافته‌اند علت مرگ جورج اورول، رمان‌نویس معروف چه بوده است.
کد خبر: ۱۱۵۷۰۲۶

یک محقق با بررسی نامه نوشته شده توسط جورج اورول پس از بازگشت از جنگهای داخلی اسپانیا به علت مرگ این رماننویس معروف پی برده است. آنطور که ایسنا به نقل از گاردین نوشته، «گلب زیلبراشتاین» که پیش از این با بررسی دستنوشتههای باقیمانده از میخائیل بولگاکف به بیماری کلیوی این نویسنده روسی پی برده بود با انجام آزمایشهایی روی نامهای که جورج اورول پس از بازگشت از جنگ با فاشیستهای تحت هدایت فرانکو، دیکتاتور اسپانیایی خطاب به یکی از سردبیران ژورنال ادبیات جهان در شوروی سابق نوشته بود، مدعی شد این رماننویس به سبب خونریزی بر اثر ابتلا به بیماری سِل درگذشته است.

این محقق با استفاده از فیلم استات موفق به کشف آثار باکتری و مورفین روی متن نامه نوشته شده توسط اورول شد و سپس ویژگیهای این باکتری را با سوابق پزشکی کشتهشدگان در جنگهای داخلی اسپانیا مقایسه و اعلام کرد شواهد حاکی از آن است که جورج اورول در یکی از بیمارستانهای اسپانیا مبتلا به بیماری سِل شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها