کاخ سفید:صدایتان بلند شود اخراج می شوید!

کاخ سفید آمریکا ید طولایی در اخراج خبرنگاران بخصوص در جریان مصاحبه رسانه‌ها با روسای جمهور این کشور دارد. به طوری که طبق گزارش رسانه‌ها برخورد کاخ سفید با اصحاب رسانه روز به روز خشن‌تر شده و بخصوص درمورد رسانه‌های منتقد به شکلی صریح و توهین‌آمیز در آمده است‌. یکی از آخرین مورد آنها کایتلان کولینز، خبرنگار سی‌ان‌ان است که اخیرا به دلیل یک سوال نامناسب از کاخ سفید از جمع خبرنگاران حاضر در آنجا اخراج شد‌.
کد خبر: ۱۱۵۶۱۷۰

به گزارش شبکه عربی 21 ، این خبرنگار وقتی از کاخ سفید اخراج شد که درمورد ارتباط ترامپ و رئیسجمهور روسیه سوالی را مطرح کرد. ترامپ به جای پاسخ به پرسش این خبرنگار، آن را «نامناسب» خواند و دستور اخراج او را داد. کولینز میگوید وقتی درباره ارتباط ترامپ و پوتین و وکیل سابقش مایکل کوهن سوال کردم، مرا از کاخ سفید اخراج کردند. دونالد ترامپ ازجمله روسایجمهور آمریکاست که از همان ابتدا رابطه خوبی با رسانهها نداشت و آنها را متهم به انتشار اخبار دروغین میکرد .

سارا ساندرز، سخنگوی کاخ سفید گفت این خبرنگار صدایش را بلند کرده بود و محل را ترک نمیکرد. کولینز در نشست مشترک خبری دونالد ترامپ با جان کلود یونکر، رئیس کمیساریای اتحادیه اروپا شرکت کرده بود. گفته میشود ترامپ ابتدا به سوال این خبرنگار توجهی نمیکرد تا اینکه سرانجام به زبان درآمد و گفت «نامناسب» است. کاخ سفید برای توجیه کار غیر‌‌قانونی و زنندهاش دست به توجیهات دیگری زد و گفت این خبرنگار از ابتدا به کنفرانس خبری دعوت نشده بود. شبکه سیانان با رد این دعاوی گفت، رفتار کاخ سفید با خبرنگار ما «انتقامجویانه» بوده است. اتحادیه خبرنگاران کاخ سفید نیز این اقدام را «لجوجانه» خواند و از آن انتقاد کرد.

در همین حال شبکه فاکسنیوز که رقیب سیانان به شمار میرود، مساله اخراج خبرنگار از کاخ سفید را مورد انتقاد قرار داد و آن را مخالف آزادی بیان در آمریکا دانست. در بیانیه این شبکه آمده بود: «ما همبستگی خودمان را با شبکه سیانان برای داشتن آزادی کامل اعلام میکنیم.» بریت بایر یکی از بزرگترین گویندگان سیاسی فاکسنیوز نیز در توییتر نوشت شبکه فاکس با سیانان «بشدت اعلام همبستگی» میکند. دونالد ترامپ تاکنون از بسیاری از رسانههای آمریکایی ازجمله سیانان و روزنامه نیویورک تایمز انتقاد کرده است. اخراج خبرنگاران از کاخ سفید موضوع تازهای نیست و تنها به دولت دونالد ترامپ هم محدود نمیشود. هشت سال پیش نیز هلن توماس، خبرنگار باسابقه کاخ سفید پس از حمله لفظی به اسرائیل اخراج و از کار برکنار شد.

این اتفاق زمانی بود که باراک اوباما برای دومین دور در کاخ سفید اسکان داشت و میخواست وانمود کند دولت آمریکا قبله دموکراسی درجهان است. با این حال دولت دونالد ترامپ در این وادی گوی سبقت را از سایر روسایجمهور آمریکا ربوده است. سال گذشته در رویدادی جالب توجه، ترامپ 16 ژانویه، جیم آکوستا خبرنگار شبکه خبری سیانان را از کاخ سفید بیرون کرد. این اتفاق روبهروی لنز دوربینهایی افتاد که در حال پوشش کنفرانس خبری مشترک ترامپ با نور سلطان نظربایف، رئیسجمهور قزاقستان بودند.

ترامپ که از دست سوالهای مکرر او عصبانی شده بود به وی نگاه کرد و با صدایی بلند گفت: «برو بیرون»! بلافاصله دستیاران ترامپ وارد عمل شدند و خبرنگار سیانان را از کاخ سفید بیرون کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها