در میان سکوت کشورهای عرب و حمایت کشورهای غربی از تجاوزات روزمره رژیم اسرائیل، روز گذشته بیش از ۷۰۰ شهرک‌نشین صهیونیست با یورش به صحن‌های مسجدالاقصی اقدام به سر دادن شعارهای ضد اسلامی کردند. این یورش به مناسبت «یادبود دومین تخریب هیکل» از سوی صهیونیست‌ها صورت گرفت و با حمایت کامل نیروهای نظامی اسرائیل همراه بود‌. سازمان‌های یهودی طرفدار «‌معبد سلیمان» تصمیم گرفته‌اند در طول این هفته هر روز به مسجد‌الاقصی آمده و آیین‌های یهودی‌شان را آنجا برگزار کنند .
کد خبر: ۱۱۵۵۱۱۴

به گزارش شبکه المیادین، شامگاه شنبه صدها صهیونیست بخش قدیمی قدس را به اشغال خود در آورده و شروع به برگزاری مراسم دعا و شعایر تلمودی در برابر درهای مسجدالاقصی کردند. منابع فلسطینی گفتند مجموعه بزرگی از شهرکنشینان اطراف دیوار ندبه تجمع کرده و در طول شب آنجا اقامت داشتند. دیروز نیز شهرکنشینان اقدام به برگزاری تظاهرات در خیابان «الواد» منتهی به مسجدالاقصی کردند. در این میان تعدادی از صهیونیستها تلاش داشتند از درهای مختلف وارد مسجدالاقصی شوند اما «باب المغاربه» و «باب الذهبی» روزهای جمعه و شنبه بسته است. سازمانهای افراطی یهود پیشتر از طرفدارانشان خواسته بودند در طول این هفته برای برگزاری مراسم یاد بود تخریب معبد سلیمان در شهر بیتالمقدس تجمع کنند. فلسطینیها میگویند این روزها رفت و آمد صهیونیستها به مسجدالاقصی بیشتر شده است. به گفته آنها صهیونیستها تلاش میکنند برنامه تقسیم زمانی و مکانی مورد نظر خود را به این وسیله در قدس به اجرا در آورده و فلسطینیها را در برابر یک واقعیت جدید قرار دهند. صهیونیستها با طرح این برنامه قصد دارند ابتدا در روزهایی خاص و سپس در تمام روزهای هفته مجوز حضور در مسجدالاقصی را داشته باشند. برخی از صهیونیستها دیروز شعار میدادند به مسلمانان دیگر نباید اجازه ورود به مسجدالاقصی داد. چند روز پیش پارلمان اسرائیل قانون «دولت یهودی» را به تصویب رساند و این قانون سیاست نژادپرستی (آپارتاید) را به صورت یک سیاست رسمی در تمام سرزمینهای اشغالی به اجرا میگذارد.

واکنشها

سازمان جهاد اسلامی فلسطین یورش شهرکنشینان به مسجدالاقصی را تجاوزی خطرناک توصیف کرد و گفت: کسانی که برای نجات دادن اسرائیل از تنگنای راهپیمایی بزرگ عجله دارند؛ باید بدانند نمیتوان در قبال اقدامات کابینه تروریستی اسرائیل علیه قدس و مسجدالاقصی سکوت کرد و تداوم تجاوزگری علیه الاقصی به تنشی بزرگ منجر خواهد شد که همه جا را فرا میگیرد. عبداللطیف القانوع، سخنگوی جنبش حماس نیز تاکید کرد: ما از ساکنان قدس و کرانه باختری میخواهیم در برابر اقدامات شهرکنشینان صهیونیست درخصوص یورش به صحنهای مسجدالاقصی ایستاده و انتفاضه قدس را پیش ببرند. هتک حرمت دیروز صهیونیستها درحالی صورت میگرفت که همایش یاری قدس با مشارکت هیأتهایی از ۱۷ کشور آفریقایی و شماری از رهبران جنبش حماس در موریتانی در حال برگزاری بود. در این همایش موضوعات متعددی درخصوص حمایت آفریقا از قضیه فلسطین و راهکار مقابله با نفوذ رژیم صهیونیستی در این قاره بررسی شد. در همین حال بامبا محمد المصطفی، مسئول امور فلسطین در انجمن «توسعه و فرهنگ اسلامی» ساحل عاج در مصاحبه با وبگاه «عربی ۲۱» گفت آفریقا به قضیه فلسطین به عنوان قضیه امت نگاه میکند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها