رئیس ستاد حج و زیارت سازمان صداوسیما، از تدارک برای پوشش رسانه‌ای حج تمتع امسال می‌گوید

پرواز به حجاز، با دوربین صدا و سیما

هرسال همزمان با آغاز هفته حج، فعالیت رسانه ملی برای پرداختن به این فریضه الهی و کنگره عظیم مسلمانان جدی‌تر می‌شود. محدودیت زائران ایرانی برای سفر به حج، در سال‌های اخیر فزونی یافته و همین امر موانعی برای برنامه‌سازی در موسم حج در این کشور ایجاد کرده است.
کد خبر: ۱۱۵۴۸۵۷

با این حال، عوامل سازمان صداوسیما در ستاد حج و زیارت رسانه ملی تلاش کردهاند تا با بهرهمندی از توان نیروهای برنامهسازشان این کنگره عظیم اسلامی را به بهترین نحو پوشش دهند.

حسن گروسی، رئیس ستاد حج و زیارت سازمان صداوسیما با بیان اینکه شعار حج امسال، یعنی«حج، تحول روحی و اخلاقی، سبک زندگی دینی، عزت و کرامت اسلامی» محور برنامهسازیها قرار گرفته، اعلام میکند در تولید بخشی از برنامهها، به رویکرد شعار امسال در زمینه حمایت از کالای ایرانی نیز توجه میشود.

اطلاعرسانی و آگاهی بخشی، رویکرد اصلی برنامههای ویژه حج

گروسی با بیان اینکه امسال هدفمندتر از پیش به موضوعات مورد نظر در برنامههای حج پرداخته میشود، گفت: جلسات متعددی با مسئولان ذیربط در امور حج و زیارت داشتیم و جلسهای نیز با حضور قائممقام رئیس سازمان با مسئولان بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد. همچنین جلساتی نیز با مسئولان سازمان حج و زیارت کشور و گروههای برنامهساز رسانه ملی برگزار کردیم.

بنا به گفته گروسی، برنامههای «آفتاب شرقی» از شبکه یک، «تا نیایش» از شبکه پنج، «خانه مهر» و «با همستان» از شبکه جامجم، «به افق آفتاب»، «میزبان» و «بحث روز» از رادیو ایران، «زمزم احکام»، «مجله روز» و «مسافر قبله» از رادیو معارف، «کوبه»، «رادیو کتاب» و «کافه نیمروز» از رادیو فرهنگ از جمله برنامههای مختلفی هستند که در زمینه مسائل فرهنگی، اجرایی، پزشکی و موضوعاتی درباره نحوه اعزام زائران، از شبکههای گوناگون رسانه ملی روی آنتن خواهند رفت. گروسی گفت: همکاران ما در ستاد حج و زیارت رسانه ملی تلاش کردهاند با وجود کم شدن نیروها از کیفیت کار کاسته نشود و برنامههای باکیفیتتری تولید شود و همین، فشار کار همکاران اعزامی را چند برابر کرده است.

قدم به قدم با حجاج ایرانی در سرزمین وحی

رئیس ستاد حج و زیارت سازمان با بیان اینکه رسانه ملی در زمینه حج بهنحوی برنامهریزی کرده است که مردم گامبهگام با حجاج ایرانی و برنامههایشان در سرزمین وحی همراه باشند، گفت: پوشش مراسم و برنامههای بعثه مقام معظم رهبری، پخش زنده دعای عرفه از سرزمین عرفات و مراسم برائت از مشرکین در دستور کار برنامهسازان است. ضمن اینکه در ایام حج دعاهای کمیل و ندبه حجاج ایرانی هم از شبکههای مختلف رادیویی و تلویزیونی به صورت زنده و تولیدی روی آنتن میرود. او اضافه کرد: برنامههای با کاروان شبکه یک و روضه رضوان شبکه دو نیز هفتهای دو روز در سرزمین وحی تولید و برای پخش ارسال میشود. گروسی از پخش تمام برنامههای یاد شده از شبکه تلویزیونی اینترنتی لبیک هم خبر داد و خاطرنشان کرد: بخشهای مختلف خبری صداوسیما نیز گزارشهای متعدد رادیویی و تلویزیونی تهیه و پخش خواهند کرد.

فعالیت در پیامرسانهای داخلی

گروسی از فعالتر شدن ستاد حج و زیارت رسانه ملی در پیامرسانهای داخلی و بویژه پیامرسان سروش و دیگر پیامرسانها خبر داده و تصریح کرد: نسخهای از تمام برنامههایی که تولید میشوند، در پیامرسانهای داخلی و دیگر پیامرسانها بازنشر میشوند.

گروسی افزود: متأسفانه تاکنون مجوز ارسال تجهیزات سازمان صداوسیما به سرزمین وحی داده نشده و این محدودیت، فعالیت گروههای برنامهساز را با مشکلاتی روبهرو کرده است؛ اما با وجود این محدودیتها و تأکید کشور میزبان بر ممنوعیت تصویربرداری در این سرزمین، همکاران ما خوش درخشیدهاند و چه از نظر کمّی و چه کیفی، بیش از انتظارمان برنامه تولید کردهاند.

ویژهبرنامههای سیما در ایام حج

گروسی از حضور حجتالاسلام قاضیعسگر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت در برنامههای «گفتوگوی ویژه خبری» شبکه دو و «گفتوگوی قرآنی» شبکه قرآن و معارف سیما در ایام حج خبر داد و گفت: پخش دعاهای کمیل، ندبه، عرفه و دیگر برنامههای بعثه نیز چون سالهای پیش در دستور کار شبکههای سیما قرار گرفته است؛ برنامههایی که همواره با استقبال هممیهنان روبهرو بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها