سه پسر جوان که در پوشش مسافربر نقشه‌های خشن خفتگیری را اجرا می‌کردند، دیروز در حالی محاکمه شدند که توانستند رضایت شاکی‌های خصوصی را جلب کنند.
کد خبر: ۱۱۵۲۶۴۲

به گزارش جامجم، در جلسه رسیدگی به این پرونده که دیروز در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد، ابتدا نماینده دادستان کیفرخواست را خواند. وی گفت: احمد، امیر و محمد که همگی ۲۳تا ۲۵ سالهاند متهم هستند در پوشش مسافربر سه مرد افغان را در دام انداختند و از آنها خفتگیری کردند. اکنون با توجه به رضایت شکات خصوصی، از جنبه عمومی جرم برای آنها تقاضای مجازات دارم .

سپس تنها شاکی حاضر در دادگاه روبهروی قضات ایستاد و گفت: دو شاکی دیگر اعلام گذشت کردهاند و به همین خاطر در دادگاه حاضر نشدند. من هم چون پول و گوشی تلفن همراهم را پس گرفتهام از شکایتم صرفنظر میکنم، اما چون متهمان مرا ربودند و شکنجه دادند و این ماجرا تاثیر بدی در روحیهام گذاشته است، برایشان تقاضای مجازات دارم.

وی در تشریح جزئیات ماجرا گفت: من افغان هستم و همراه پدرم چندین سال است که در ایران کار میکنم. من در جاده دماوند به عنوان مسافر سوار پراید سه متهم شدم. یکی از آنها راننده بود و دیگری کنارش نشسته بود. متهم دیگر روی صندلی عقب کنار من خودش را به خواب زده بود. من هرگز فکر نمیکردم آنها خفتگیر باشند. در میان راه متهمی که کنارم نشسته بود به رویم قمه کشید و مرا تهدید کرد. او از من خواست تا هرچه دارم به آنها بدهم. هر چه به آنها گفتم پولی در بساط ندارم، گفتند در گاوداری اعضای بدنم را قطع میکنند و هر بار قطعهای را برای خانوادهام میفرستند تا 30 میلیون تومان را بگیرند.

کارت عابربانکم را به آنها دادم و گفتم این تنها دارایی من است. آنها با کارت عابربانکم دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان از چند مغازه خرید کردند. هر بار دو متهم برای خرید با کارت عابربانک از ماشین پیاده میشدند و من را همراه احمد داخل ماشین زندانی میکردند. چند بار تصمیم به فرار گرفتم ولی احمد با قمه مرا به کف ماشین هل میداد تا آرام بگیرم.

این مرد گفت: متهمان پس از خالی کردن کارت عابربانکم مرا در حالی که کفش و لباس هایم را از تنم بیرون آوده بودند از ماشین بیرون انداختند. متهمان از طریق کارت عابربانک من از چند نفر در اصفهان نیز کلاهبرداری کردهاند. آنها به شاکیها گفته بودند در مسابقه برنده شدهاند و برای دریافت هدیهشان باید پولی را به این کارت واریزکنند.

سپس احمد روبهروی قضات ایستاد و گفت: وقتی دو همدستم از طریق شماره پلاک خودرو بازداشت شدند من همراه خانوادهام سراغ شاکیها رفتم و رضایت آنها را گرفتم. بعد از جلب رضایت خودم را به پلیس معرفی کردم. من و دوستانم فقط قصد سرقت داشتیم و نمیخواستیم هیچیک از طعمههایمان را اذیت کنیم .

سپس امیر به دفاع پرداخت و گفت: اتهام خفتگیریها را قبول دارم، اما من و دوستانم پول زیادی از این طریق به دست نیاوردیم .

سومین متهم نیز گفت: ما به خاطر نیاز مالی نقشه خفتگیری از افغانها را کشیدیم و آن را اجرا کردیم و به هیچیک ازشاکیها آسیبی نرساندیم.

در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شد تا رای صادر کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها