مرجانه گلچین از دوران کودکی‌اش می‌گوید

دلم می‌سوزد که سر بچه‌ها فقط توی گوشی است!

مرجانه‌ دلدارگلچین بازیگر خوش‌رو، خوش‌صحبت و فرزند آخر خانواده است. او سال 1347 در شهر رشت به‌دنیا آمده.
کد خبر: ۱۱۵۲۶۱۲

بجز تلهفیلم و سریالهای تلویزیونی مثل دزد و پلیس، نفس گرم و شمسالعماره، در شبکه خانگی، سینما، تئاتر و رادیو نیز نقشهای زیادی را تجربه کردهاست. وی از تاثیر خانواده بر انتخاب راه خود میگوید: «تمام خانوادهام اهل هنر بودند. بههر حال محیط خانواده بیتاثیر نیست. صحبتها همیشه در خانواده ما از فرهنگ و هنر بود. طبیعی است که من هم باتوجه به علاقهام به این سمت کشیده شوم.» گلچین روزهای کودکی را اینطور توصیف میکند: «در کودکی خیلی اهل بازی بودم. تمام آن دوران را با بچههای محل و همکلاسیهایم هفتسنگ، کشبازی، لیلی و خاله بازی میکردیم. معلم میشدیم و درِ حیاط خانههایمان میشد تخته سیاه. عین کلاس درس. خیلی خوش میگذشت. الان دلم میسوزد که فرزندانمان فقط سرشان توی گوشی است!»

کتاب

کمهزینهترین سرگرمی کتاب خواندن است. حتی اگر نتوانیم بخریم هم میتوانیم از دوستی عاریه بگیریم. اسم کتاب یا نویسنده خاصی را معرفی نمیکنم. هرکسی بنا به فراخور رشته تحصیلی و علاقهاش کتاب میخواند، مثلا من کتابهایی در زمینه مسائل انسانی یا کارکردن روی خودمان که چطور آدمهای موفقی باشیم را ترجیح میدهم.

توضیح تکمیلی

خانم گلچین از هیچ کتابی نام نبرد، اما معروفترین آثار در سبکی که معرفی کرد کتابهایی است که برایان تریسی آنها را نوشته است. کتابهایی برای موفقیت و گذر کردن از مشکلات که شامل مباحث ارادی، مدیریت وقت، مدیریت روابط و... میشود.

موسیقی

موسیقی خوب گوش کنید. موسیقیهای خوبی که باعث آرامش ذهن باشند. من وقتی رانندگی میکنم رادیو را میگذارم روی موج «رادیو آوا». اما کارهای «آقای محمد اصفهانی» را بیشتر ترجیح میدهم.

توضیحات تکمیلی

«دکتر محمد اصفهانی» که نام اصلیاش محمدمهدی واعظی است، فعالیتهایش را با قرائت قرآن شروع کرد و در نوجوانیاش توانست بهعنوان قاری برتر انتخاب شود و حتی در مراسم استقبال از امام خمینی(ره) در فرودگاه مهرآباد نیز قرآن بخواند. اولین تجربه خوانندگی محمد اصفهانی به سال 73 و تیتراژ سریال آوای فاخته برمیگردد و پس از آن 15 آلبوم را روانه بازار کرده است که اولین و آخرینش «حسرت» و «شکوه» نام دارد. محمد اصفهانی علاوه بر اینکه پزشک است، دارای مدرک رسمی غریقنجات است و اتفاقا خط بسیار خوشی دارد و چند سالی را هم در رادیو بهواسطه شغلش نویسندگی کرده است.

تئاتر

خود من بشخصه تئاتر را به بقیه سرگرمیها ترجیح میدهم. الان هم تئاتر «عکس خانوادگی» را پیشنهاد میکنم. کار خیلی جمع و جور و موفقی است.

توضیحات تکمیلی

«عکس خانوادگی» روایت زندگی زنی درمانده است که در زندگیاش تنها شده و با مشکلات زیادی روبهروست. این زن برای گذر از بحرانهای پیشِرو، دستبهکاری میزند که او را گرفتار دردسرهای بزرگتری میکند و مشکلاتش همین طور بزرگ و بزرگتر میشود. این نمایشنامه جزو معدود متنهای زندهیاد محمود استادمحمد است که تا کنون اجرای عمومی نداشته و رضا بهرامی برای نخستینبار آن را روی صحنه برده است. پرستو گلستانی، مهران امامبخش و امیر عدلپرور بازیگرانی هستند که در این نمایش 45 دقیقهای، در تماشاخانه سنگلج، از 20 خرداد تا 30 تیر به ایفای نقش میپردازند.

سفر

اهل سفر هستم البته اگر شرایط اقتصادی اجازه بدهد! به هر حال مباحث اقتصادی تاثیر خیلی زیادی روی بخشهای مختلف زندگی دارد و سفر کردن یکی از مواردی است که رابطه مستقیمی با شرایط اقتصادی دارد. فارغ از این بحثها باید بگویم که عاشق شمال هستم. اما برای آخر هفته و عوض کردن آب و هوا، «طالقان» را پیشنهاد میکنم.

توضیحات تکمیلی

طالقان یکی از شهرستانهای زیبای استان البرز است. شهر طالقان بهلحاظ قرار گرفتن در رشته کوههای البرز، آب و هوای کوهستانی و ییلاقی دارد و به همین دلیل دارای جمعیت فصلی است. نزدیکی طالقان به تهران و خلوتی که نسبت به سایر شهرهای شمالی دارد باعث شده خیلیها مانند مرجانه گلچین طالقان را برای سفرهای کوتاهمدتشان ترجیح دهند.

شیما آشتیانی

خبرنگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها