این روزها یمن صحنه اکران فیلمی است که تاکنون ندیده‌اید

کماندوهای پابرهنه یمنی در «عملیات غیرممکن»

با گذشت روزها از شروع عملیات ائتلاف سعودی ـ اماراتی برای تصرف منطقه الحدیده در غرب یمن، جنگ رسانه‌ای مشابهی نیز میان طرفین درگیری در جریان است. ائتلاف متجاوز که با وجود برخورداری از پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی و کمک مستقیم آمریکا، انگلیس و فرانسه هنوز نتوانسته است در رسیدن به اهداف خود موفق شود، در نبرد رسانه‌ای جبهه‌ای بزرگ از غول‌های رسانه‌ای غربی و عربی را گردهم آورده تا عملیات خویش را توجیه و آن را موفقیت آمیز نشان دهند. اما به نظر می‌رسد نتیجه این جنگ موازی رسانه‌ای بی‌شباهت به نتیجه جنگ فیزیکی نباشد. در مقابل انبوه گزارش‌ها و روایت‌پردازی‌های رسانه‌های حامی ائتلاف سعودی، مبارزان یمنی با انتشار ویدئوهایی واقعی از جریان نبرد دروغ‌های آنان را بر ملا می‌کنند و رشادت خود را به نمایش می‌گذارند.
کد خبر: ۱۱۴۹۱۳۶

یکی از این ویدئوها که این روزها زیاد بین کاربران رسانههای اجتماعی دست بهدست میشود تصاویری شگفتانگیز از دلاوری مدافعان یمنی به نمایش میگذارد. این فیلم قصه عملیات کماندوهای یمنی پابرهنهای را روایت میکند که تنها چند کلاشینکف در دست دارند و چند سنگر متجاوزان تادندان مسلح را فتح میکنند. کماندوهای این قصه شباهتی به آنچه در فیلمهای هالیوودی میبینید، ندارند، چون نه هیکلی تنومند دارند و نه مجهز به انواع و اقسام تسلیحات هستند. کماندوهای پابرهنه قصه ما که تعدادشان از انگشتان یک دست هم فراتر نمیرود، به یک سنگر حمله میکنند، چندین نیروی مهاجم را به هلاکت میرسانند و تجهیزات موجود از جمله چند تکنیکال و خودروی زرهی را به چنگ میآورند.

یمنیها در روزهای گذشته از این فیلمها کم منتشر نکردهاند. در ویدئوهای منتشر شده شاهد تبدیلشدن دشتهای منطقه الحدیده به گورستان خودروهای زرهی و تانکهای سعودی بوده ایم. انتشار این فیلمها پاسخی محکم به دروغ پردازی رسانههای هوادار عربستان مبنی بر کسب پیروزیهای گسترده توسط آنهاست.

به نظر میرسد یمنیها با خالی کردن میدان برای نیروهای متجاوز، آنها را به نقاط باریکی در داخل ساحل میکشانند و سپس آنها را دور میزنند و مهاجمان محاصره شده را هدف قرار میدهند. روز گذشته اعلام شد در ادامه پیروزیهای نیروهای یمنی، آنها یک فروند هواپیمای اماراتی را در نزدیکی سواحل جیزان سرنگون کردند. این هواپیمای اماراتی که دو خلبان داشت، در حال انجام ماموریتهای اطلاعاتی بود.

همچنین یک منبع نظامی وابسته به ارتش یمن و انصارا... تاکید کرد پهپادهای یمنی چند حمله به سمت مواضع شبه نظامیان ائتلاف سعودی در سواحل یمن انجام دادند که در پی آن چند نفر کشته یا زخمی شدند.

فرودگاه حدیده امن است

اما داستان شکستهای نظامی و رسانهای ائتلاف متجاوز به همین جا ختم نمیشود. از همان ساعات اولیه آغاز عملیات نظامی تجاوزکارانه در الحدیده، ائتلاف متجاوز عربی مدعی تسلط بر فرودگاه استراتژیک الحدیده شد. خبرگزاریهای غربی از جمله رویترز این روزها بارها با انتشار گزارشهای مختلف از کنترل فرودگاه توسط ائتلاف سعودی سخن گفتند. اما کذب بودن این ادعاها توسط ویدئوهایی که ارتش و کمیتههای مردمی یمن منتشر کرده اند بارها اثبات شده است. در همین ارتباط سخنگوی ارتش یمن روز پنجشنبه تکرار کرد که فرودگاه الحدیده اکنون صددرصد امن است و تحت کنترل نیروهای ارتش یمن و انصارا... قرار دارد.به گزارش خبرگزاری فارس، «شرف لقمان» سخنگوی ارتش یمن با بیان این مطلب افزود: «آنچه که لشکر غول پیکر نامیده میشد، اکنون تحت محاصره نیروهای ارتش یمن و انصارا... در شش کیلومتری فرودگاه الحدیده قرار دارد.»او تاکید کرد که حمله ائتلاف سعودی به سواحل غربی یمن، خودکشی بود و تحولات میدانی به سمت پایان حضور «مزدوران» در منطقه پیش میرود.

ریاض سقوط میکرد اگر ...

پیروزیهای شگفتانگیز رزمندگان پابرهنه یمنی که در سایه هیاهوی رسانهای ریاض و ابوظبی برای شکستن اراده یمنیها و سرپوش گذاشتن بر ناکامی خود در نبرد ساحل غربی یمن به دست آمده تحسین تحلیلگران را به دنبال داشته است.در همین ارتباط حمزه حسن، تحلیلگر معارض عربستانی روز پنجشنبه تاکید کرد ائتلاف تجاوزگران به یمن در مقابل ایمان، عقیده و شجاعت رزمندگان پابرهنه یمنی شکست خورده است و اگر تنها 5 درصد از تسلیحاتی که در اختیار تجاوزگران است، در اختیار رزمندگان یمنی بود، قطعا میتوانستند وارد ریاض شوند. الحسن که در صفحه شخصی خود در توئیتر به ارزیابی آخرین تحولات الحدیده و نبرد ساحل غربی یمن میپرداخت، افزود جنگ یک عقیده رزمی و مبارزاتی است نه فقط تجهیزات و جنگ افزارها، و ائتلاف تجاوزگران از این عقیده بیبهرهاند.

وی خاطر نشان کرد: 20 هزار جنگجو به همراه ده هزار خودروی نظامی و تانک و پشتیبانی صدها فروند تانک و ناو و برنامهریزی آمریکایی و مشارکت فرانسوی و ارتشهای مزدور و پیمان بینالمللی به الحدیده یورش بردهاند و همه این لشکرها و تجهیزات برای اشغال یک قاره و نه فرودگاه الحدیده کافی بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها