ظاهراً پس از مدتی که بازار سکه با اقدامات بانک مرکزی با پیش‌فروش سکه به آرامش رسیده بود مجدداً دچار تنش شده و قیمت سکه هر روز روند رو به رشدی را طی می‌کند.
کد خبر: ۱۱۴۷۲۶۱

نکته جالب توجه اینجا ست که حتی در روزهای تعطیل هفته گذشته نیز قیمت سکه روند افزایشی خود را ادامه داده بود و از ابتدای هفته جاری بهطور میانگین روزی ۱۰۰ هزار تومان افزایش داشته است.

یکی از دلایل افزایش چشمگیر طلا و سکه در هفتههای اخیر،کوچ سرمایههای سرگردان به این بازارهاست؛ چراکه با نجومی شدن قیمتها در بازارهای مسکن و خودروهای لوکس بسیاری از دارندگان سرمایه، ترجیح دادهاند که سرمایههای خود را در طلا به کار گیرند تا سود بیشتری عایدشان شود.

البته نباید از نقش معامله گران بازار آتی سکه در افزایش قیمتهای اخیر سکه غافل شد چراکه فعالان این بخش نیز هر روز با حضور پررنگ در سمت خرید موجب افزایش قیمتها در بازار نقدی میشوند.

نایبرئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید دارد که تأثیر ضعف مدیریت دولت در بازار ارز در بازار سکه نمایان شده و این بازار را به دست دلالان داده است.

سیدحسن حسینی، اظهار کرد: کنترل بازار ارز و سیاستهایی که بر این بازار حاکم شد باعث افزایش قیمت ارز و در کنار آن گرانی سکه شده است.

نماینده مردم شاهرود در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه بازار سکه به دست دلالان افتاده است، ادامه داد: خریدوفروش سکه توسط متقاضیان این بازار انجام نمیشود بلکه بازار به دست دلالان افتاده و حضور آنها تعیینکننده قیمت سکه شده است، با ورود و خروج آنها به بازار گرانی سکه اتفاق میافتد.

700هزار سکه در راه بازار است

همچنین میثم رادپور، کارشناس بازار طلا و ارز یکی از علل ورود سرمایهها به بازار طلا و سکه را دسترسی نداشتن به بازار ارز میداند. نگرانیهایی که درباره دسترسی به ارز در بازار وجود دارد، مردم را به اینسو کشانده که سرمایههای خود را از بازار ارز خارج کرده و به سمت بازار سکه که جایگزین خوبی برای بازار ارز است، ببرند. رادپور با اشاره به اینکه در گذشته نیز بازار سکه دچار حباب شده بود، تصریح میکند: در گذشته با وجود اینکه بازار ارز دچار مشکل نبود، بازار سکه دچار حباب شده بود. این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه حراج نداشتن بانک کارگشایی نیز یکی از علتهای ایجاد این حباب است، ادامه میدهد: اکنون حجمی از سکه وارد بازار شده است و چند روز دیگر نیز 700 تا 800 هزار سکه پس از تحویل از سوی بانک مرکزی وارد بازار میشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها