به یک دندانپزشک بی‌دندان #بیشتر_از_فاکس‌نیوز_اعتماد_دارم!»
کد خبر: ۱۱۴۵۹۰۰

شبکه آمریکایی فاکس نیوز از سالها پیش به علت انتشار گهگاه اخبار غیرموثق و شایعات از اعتبار چندانی میان مردم آمریکا برخوردار نیست. اما آخرین گاف این شبکه که چندی پیش رخ داد، خون مخاطبان را به جوش آورد و باعث شد هشتگی به نام ThingsITrustMoreThanFoxNews # در توییتر ایجاد شود و محبوبیت روزافزون پیدا کند.

داستان از این قرار بود که فایرفاکس سال گذشته برنامهای با حضور یک نظامی بازنشسته به نام جان گاروفالو پخش کرد. در این برنامه، گاروفالو ادعا کرد که از اعضای نیروهای ویژه نیروی دریایی آمریکایی موسوم به Navy SEAL بوده، در جنگ ویتنام خدمت کرده و دو نشان افتخار نیز کسب کرده است.

اما تنها کمتر از یک هفته بعد مشخص شد تمام ادعاهای گاروفالو دروغ بودهاند؛ او نه عضو نیروهای ویژه بوده، نه در طول عمرش به ویتنام رفته و نه مدال افتخاری دریافت کرده است. فاکسنیوز هم در بیانیهای به این مساله اذعان کرد و از مخاطبان عذرخواهی کرد.

اما بعد از این گاف بزرگ، کاربران توییتر که از شنیدن داستانهای ساختگی فاکسنیوز خسته شدهاند شروع به انتقاد بیرحمانه و البته گاهی طنز از این شبکه کردند. البته علاقه شدید رئیسجمهور آمریکا، دونالد ترامپ به فاکسنیوز نیز در محبوبیت هشتگ #بیشتر_از_فاکسنیوز_اعتماد_دارم بیتاثیر نبوده است، چرا که تعدادی از کاربران طعنههایی نیز به ترامپ زدهاند. برخی از توییتهای این هشتگ را برایتان انتخاب کردهایم:

Ryan Knight: «به دلالهای ماشین دسته دوم #بیشتر_از_فاکسنیوز_اعتماد_دارم»

Artie Vandelay :«به اینکه سیبی را روی سرم قرار دهم و از زنم بخواهم از یک متری به آن شلیک کند، #بیشتر_از_فاکسنیوز_اعتماد_دارم»

Vanda Rutten: «به شوهرانی که دو گوشی تلفن همراه دارند و همیشه اتاق را ترک میکنند، چون باید به تلفن مهمی جواب دهند! #بیشتر_از_فاکسنیوز_اعتماد_دارم»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها