راهکارهایی برای تقویت تمرکز حواس

برای موفقیت در هر کسب‌وکاری به حواسی جمع و متمرکز نیاز است. به گزارش دیجیاتو و به نقل از bebrainfit خوشبختانه راهکاری‌های هوشمندانه زیادی برای تقویت تمرکز و عدم حواس‌پرتی وجود دارد که می‌توان با تکیه بر آنها و به کار بستنشان، این توانایی را کسب کرد و در مواقع مورد نیاز سراغش رفت.
کد خبر: ۱۱۴۵۸۷۳

کارها را همزمان انجام ندهید: یکی از بدترین کارها که موجب میشود حواستان زود پرت شود، انجام دادن همزمان چندکار با هم است. این مساله موجب میشود تمرکزتان روی چند هدف تقسیم شود و نتیجه آنچنان مطلوبی هم به ارمغان نیاید.

برای فعالیت مغزتان خوراک مناسب فراهم کنید: اصولاً وقتی گرسنه هستید، نمیتوانید ذهنتان را متمرکز کنید. در این مواقع بهتر است سریعاخوراک مناسبی برای بدن و مغزتان فراهم کنید. خوراکیهای مقوی و سبک میتواند بهترین گزینه برای این مساله باشند. میوه و سبزی زیادی در رژیم خود داشته باشید تا بتوانید قند و ویتامین مورد نیازتان را فراهم کنید. امگا ۳، ادویهجات و گیاهای دارویی، روغنهای گیاهی نظیر زیتون و نارگیل نیز میتوانند مفید باشند.

دوپامین موجود در بدن را ثابت نگه دارید: دوپامین هورمونی است که به افراد پیام «بلند شو و فعالیت کن» را مخابره میکند. اگر نمیتوانید تمرکز کنید مسلما دوپامین خونتان کم شده است. انرژی پایین، بی حالی و کلافگی از نشانههای دوپامین پایین است. در این مواقع بهتر است از شکلات، کافئین یا موارد مشابه استفاده کرد تا بهترین نتیجه را کسب کنید. راه بسیار مناسب دیگر که از خوردن بسیار بهتر است، ورزش مداوم است.

با عبادت و نیایش استرستان را مدیریت کنید: اگر در انجام فعالیت یا درس خواندن محدودیت زمانی داشته باشید، متوجه میشوید استرس میتواند در برخی مواقع به علت تولید آدرنالین در بدن موجب تقویت تمرکز بشود. اما در طولانی مدت اثرات مطلوبی نمیگذارد زیرا استرس همیشگی به سلولهای مغز آسیب میزند و ممکن است در طولانی مدت موجب افسردگی، اضطراب، بیخوابی و حواسپرتی شود. بهترین تکنیک برای مقابله با استرس میتواند عبادت و نیایش باشد. هزاران پژوهش صورت گرفته در این مبحث اثبات کرده عبادت و نیایش نه تنها میتواند استرس را از بین ببرد، بلکه قادر است سلامتی و تقویت تمرکز را در پی داشته باشد.

از تکنیک پومودورو استفاده کنید: این تکنیک به شما کمک میکند که بدون توجه به عوامل بیرونی روی فعالیت خود تمرکز کرده و در فواصل زمانی کوتاه، کارهای بیشتری انجام دهید. تکنیک پومودورو یکی از روشهای مدیریت زمان، ابداعشده توسط «فرانچسکو چیریلو» است. طبق این روش بهترین تکه زمانی برای کار کردن ۲۵ دقیقه است. فرد پس از ۲۵ دقیقه کار باید برای مدت کوتاهی مثلا ۳ تا ۵ دقیقه استراحت کند. در این فن، هر بازه زمانی ۲۵ دقیقهای یک پومودورو نامیده میشود و پس از هر چهار پومودورو یک استراحت طولانیتر ۱۵ تا ۲۰ دقیقهای وجود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها