وزیر بازرگانی گفت: باوجود جوسازی ها، طرح ضیافت ، طرح موفقی بود که با مشارکت اصناف اجرایی شده است.
کد خبر: ۱۱۴۴۹۷

سید مسعود میرکاظمی در گفتگو با ایسنا افزود: طرح ضیافت طرحی نبود که تنها ویژه ماه رمضان باشد، بلکه حرکت جدیدی در راستای کاهش تصدیگری دولت در بازار بوده است.
وی درباره نتایج طرح ضیافت با بیان این که تشکل ها و اتحادیه های سایر کشورها نقش کلیدی در ثبات اقتصادی کشورشان ایفا می کنند، گفت: ماموریت تشکل ها در کشورمان کمرنگ شده بود و اکثر اقدامات اقتصادی ازسوی دولت انجام می گرفت ، لذا باید زمینه برای فضاسازی لازم با هدف حضور واحدهای صنفی و تشکل های آنها در عرصه اقتصادی فراهم شود تا برای انجام ماموریت های لازم برنامه ریزی صورت گیرد.
او گفت: بحثهای تنظیم بازار ارتباط مستقیمی با ثبات اقتصادی دارد، لذا اگر ثبات اقتصادی از سوی تشکل ها در بازار اجرایی باشد، قطعا سرمایه گذاری در این بخشها نیز رشد می یابد، پس این امکان را نباید به دولت بدهیم ، بلکه باید آن را وظایف تشکل ها بدانیم.
وی با بیان این که ابلاغ سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی از سوی رهبر معظم انقلاب نیز بر لزوم توانمندسازی بخش خصوصی تاکید دارد، افزود: هدف اصلی از اجرای طرح ضیافت در ماه مبارک رمضان نیز دستیابی به توانمندسازی خصوصی بوده ، لذا امیدواریم تشکلهای صنفی در جایگاه واقعی خود قرار گیرند.
وی از اجرای موفقیت آمیز طرح ضیافت اظهار خرسندی کرد و افزود: بسیری از صنوف در این طرح شرکت کردند و علاقه مند به ارائه خدمات بهتر بودند، لذا ادامه چنین اقداماتی در آینده کاملا ضروری است. البته اجرای این طرح در آغاز راه بود و وزارت بازرگانی نیز توقع انجام صد درصد کار از سوی تشکل ها را نداشت.
میرکاظمی در پاسخ به این سوال که آیا طرح تنظیم بازار همچنان به عنوان طرح ضیافت ادامه می یابد، گفت: صنوف همواره نقش مثبت و پیشتازی در کشور ایفا کرده اند و زمانی که بازار با نوسان قیمتها روبه رو شد نیز تلاش بسیاری کردند و تمایل نداشتند این نوسانات به نام مجموعه آنها باشد، لذا دولت هم برنامه هایی برای توانمندسازی و حمایت از آنها درنظر دارد.
وی افزود: اگر مشکلی در طرح ضیافت بود، از سوی دولت بوده و وزارت بازرگانی مشکلات را ناشی از فعالیت اصناف نمی داند. البته این که احساس می کردند در حق آنها اجحاف شده یا سیاست بازی شده این گونه نبوده و از عملکرد آنها تشکر می کنم ؛ چراکه امسال وضعیت بازار متعادل تر بود و نوسان کمتری داشت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها