غار علیصدر : طولانی‌ترین غار آبی جهان، این غار با آن دالان‌های پیچ در پیچ و دهلیزهای متعددی که دارد، یکی از انگیزه‌های مهم و بخش جذاب و به‌یادماندنی سفر گردشگران به همدان است. زیبایی‌های شگفت‌انگیزش را می‌توانید با نشستن در قایقی کوچک و گشت زدن روی آبی زلال تماشا کنید.
کد خبر: ۱۱۴۳۴۸۷

سراب گیان: در ۳۰ کیلومتری جنوب شهرستان نهاوند قرار گرفته است؛ بهشتی گمشده با درختان چنار کهنسال که نشان از قدمت طولانی این منطقه دارد. سراب گیان با آب جوشان و فراوان خود این طبیعت زیبا را پدید آورده است. در دو کیلومتری سراب گیان، تپه باستانی گیان قرار دارد که از قدمتی چندهزارساله برخوردار است و آثار بسیاری از میان این تپه کشف شده است.

دشت میشان: در دامنههای کوه الوند قرار گرفته است و یکی از جاذبههای طبیعی و مقاصد طبیعتگردی همدان به شمار میآید. حرکت به سمت دشت میشان، یک کوهپیمایی نیمه سنگین است. قبل از رسیدن به مسیر کوهپیمایی از جادهای عبور میکنید که در طول دره زیبا و خرم عباسآباد قرار گرفته و پر است از منظره باغها و درختان بلند که در پاییز شکوه و جلوهای خاص دارند.

در انتهای این جاده در نزدیکی آبشاری به ارتفاع ۱۲ متر، کتیبه باستانی گنجنامه قرار دارد که متعلق به عصر داریوش و خشایارشا، دو پادشاه بزرگ هخامنشی است.

دهکده تفریحی گردشگری گنجنامه : در میدان گنجنامه و در پنج کیلومتری غرب شهر همدان و کوههای الوند قرار دارد. آب و هوای مطبوع کوهستان، دره فرحبخش الوند و چشمانداز زیبای دشت میشان جذابیتی پدید آورده که گردشگران داخلی و خارجی را به خود جذب میکند.

در این دهکده توریستی میتوانید از سنگنبشتههای گنجنامه و آبشار گنجنامه دیدن کنید. تلهکابین گنجنامه، پیست اسکی تاریکدره، تلهسیژ و تلهاسکی، ورزش تعادل هوایی در ضلع غربی مجتمع گنجنامه، پیادهروی روی پل معلق ۲۰۰ متری، تیرول یا پرواز فردی روی کابلی به طول ۵۲۰ متر و بسیاری تفریحات دیگر را نیز در این مجتمع تفریحی گردشگری تجربه کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها