رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی‌(ره) با اشاره به مهم‌ترین عملکرد این ستاد از ایجاد بیش از 450 هزار فرصت شغلی در سال‌های اخیر خبر داد و گفت: عمده این فرصت‌های شغلی در مناطق محروم ایجاد شده است.
کد خبر: ۱۱۴۲۵۴۰

به گزارش تسنیم، محمد مخبر در سفر به سمنان از مدرسهسازی و اقدامات و پروژههای زیربنایی مانند احداث مسجد، جاده و آبرسانی و برقرسانی و نیز حمایت از بیماران سرطانی بهعنوان بخشی از خدمات و اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) نام برد و عنوان کرد: بر این اساس در سال گذشته هزینه نسخه بیش از 50 هزار بیمار سرطانی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) پرداختشده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) با اشاره به پرداخت هزینه عمل جراحی کاشت حلزون گوش حدود 3000 کمشنوا و بیمه شدن بیش از 200 هزار مستمند در کشور از سوی این ستاد از حمایت درمان ناباروری بهعنوان بخش دیگری از عملکرد ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) یاد و بیان کرد: همه این اقدامات بجز اشتغالزایی که حوزه فعالیتی اصلی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) است؛ فقط 10 تا 15 درصد فعالیت این ستاد را تشکیل میدهد.

وی بابیان اینکه این ستاد از مشاغل خانگی روستاهای محروم حمایت میکند، عنوان کرد: با توجه به اینکه مشاغل خانگی بویژه در سطح روستاها و مناطق محروم میتواند از خالی شدن روستاها از سکنه و بروز آسیبهای اجتماعی جلوگیری کند لذا با پرداخت تسهیلات مناسب از طرحهای اشتغالزایی حمایت خواهد شد.

10 میلیارد تومان پروژه آموزشی

مدیرکل آموزشوپرورش استان سمنان گفت: بنیاد برکت در سطح استان ده میلیارد تومان پروژه آموزشی شامل مدرسه، هنرستان، فضای آزمایشگاهی و... میسازد.

به گزارش مهر، محمد دستورانی با اشاره به پروژههای بنیاد برکت در سطح استان، تأکید کرد: این بنیاد 17 پروژه آموزشی شامل مدرسه، تجهیز کلاس درس، هنرستان، آزمایشگاه، فضاهای تحصیلی، مدارس روستایی و... را در سطح استان و با نگاه ویژه به مناطق محروم اجرا میکند.

دستورانی بابیان اینکه دو طرح آموزشی بنیاد برکت شامل دبستان شش کلاسه و هنرستان دخترانه در گرمسار به بهرهبرداری رسید، بیان کرد: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد اتمام سایر پروژههای بنیاد برکت در سطح استان باشیم.

وی افزود: افزایش سرانه آموزشی پس از اجرای طرحهای بنیاد برکت در سطح استان سمنان ارتقای چشمگیری خواهد یافت و همچنین ارائه خدمات را به روستاهای بخشهای محروم تسهیل میسازد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها